Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, November 10, 2010

cinta itu nikmat terulung ALLAH SWT

love is an experiment ini kata sumone.. tapi bagi aku love is take a risk.. love is an gambling... if u lucky in love, u unlucky in gambling.. dan begitu juga sebaliknya... hurm... sumone pernah cakap kenapa perlu ada word "jatuh chenta" uihh... jatuh tu kan sakit.. kalau kau kuat bangkit la balik.. jatuh chenta tu kan sakit tapi nikmat.. haha tu aku la cakap... at that same time kau sakit dan rasa nikmat.. serius thing.. chenta ni terlalu subjektif.. 

manusia itu berbeza, jadi pandangan kita juga sentiasa berbeza kan?? look, ini bukan chenta kepada manusia.. ini chenta kepada apa sahaja.. semalam aku jumpa satu word MEGOLAMANIA, sila google okeh nak tahu apa makna nya... 

hurm... agak sentap bila my mum message.. "jangan kerana nak berchenta, aku yang tua ini dipinggirkan" hurm.. okeh ayat tu ada sedikit salah faham.. aku deadacctive acc FB aku.. tapi sorang pun tak tahu... so my mum pun ingt aku nak pinggirkan dia. aku block dia dari dia view aku.. erk!! buat nak aku nak berchenta secara sembunyi2.. my dad dah tahu walaupun dia lum jumpa my dear lagi.. my mum tahu, my ibu pun tahu, arghh dua2 adik aku pun tahu.. so buat pe aku nak sembunyi-sembunyi.. so aku pun explain kat my mum lewat malam tadi.. so my mum pun dah faham.. TITIK. luv yu mum...

serius things aku cukup tak suka lau orang tuduh aku atau syak aku... boleh tanya kan... ALLAH SWT bagi mulut suruh tanya.. even kau bisu sekali pun kau tentu ada cara untuk bertanya bukan?? gunakanlah nikmat yang ALLAH SWT beri itu sebaik mungkin...

tak terkecuali jugak my dear pun ada tanya, haha sian dear.. aku tak bincang pun dengan dia tentang aku nak deadactive acc FB tuh.. but malam tadi everything clear kan... luv yu yeah....  SORRY.

moral: lepas ni kena bawak berbincang kalau nak buat sesuatu keputusan.

buat masa sekarang, aku hanya ada di blog, tak yah susah cari aku berkali-kali di FB.. dua2 akaun aku dah tutup..

okeh.. berbalik pasal love2 ni.. isk.. ingat lagi pasal entry aku jangan jadi hamba chenta.. haha semalam my dear kata.. "dah tak leh pakai dah penjenayah chenta.. sebab dia tengah syok berchenta" haha siot je kan.. nganjing aku memang kuat.. hehehe.. yeah... sangat suke chenta tapi tak suka jadi hamba chenta... hidup ini bukan semata demi chenta saje kan??!

bila tengah berchenta semua baik-baik belaka kan.. kentut pun wangi.. pengalaman lepas aku jadikan sempadan.. kena juga berhati-hati.. sekelip mata bila ALLAH SWT nak tunjukkan kuasaNYA.. dia boleh palingkan hati kita kepada orang lain.. insyallah.. kami masih lagi sederhana... 

hurm.. aku nak tegur seseorang tapi aku tegur dalam hati jela..  =) tak pe yang penting niat.. aku tak berdaya nak tegur depan2... MAAF...


"kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis,mereka yang terluka,mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba...."

aku dah lalui semua tuh, korunk dah?? kalau dah insyallah bahagia itu akan datang.. seperti aku juga.. thanks sebab beri aku rasa itu.....

Mimi, dulu kau pernah jerit dan pekik kat telinga aku kan.. "KAU BUKAN KEUTAMAAN, KAU BUKAN KEPENTINGAN, KAU HANYA SANDARAN".. Mimi, aku yang dengar tu sakit mi.. sakit sangat2.. perit aku dengar.. bertapa ayat tu tikam jantung aku.. aku ingat aku dah mati waktu tu...


Mimi, kau nak dah kawin.. tahniah.. aku suka tengok kau bahagia.. pastikan bakal suami kau buat kau bahgia.. lau tak aku marah!.

owh kau pernah jugak kan Mimi, kau pernah cuba kan Mimi, kau pernah lalui semua itu kan Mimi... tahniah... BAHAGIA depan mata.. Grab it... jangan pandang belakang lagi... tapi pandang guna side mirror tak pe.. hehe

[aku edit pic ni, masa ni dia tunang, 
aku ada, dia kawin nanti pun aku nak ada situ jugak]
kita gi eh dear, rumah dia kat tempat yu park keta malam tuh.. hehe dekat je kan... kita gi eh.. ai dah book yu on 19hb 12.. haha sekian terima kasih... weeeee

dengar cerita kau nak kawin 19hb 12.2010 agak siot disitu.. memandangkan esoknya bday aku.. huish... perli ke hape?? haha semoga bahgia kawan... thanks sudi jadi pengkritik aku.. sebab itu aku sayang ko.. haha




 
p/s: bila kita berbincang.. 
segalanya jadi mudah.. 
so kalau ada apa2, 
bawak2 la berbincang.

4 comments:

Aidy Shahiezad said...

uiks... dah delete acc. ??
padan laa kurg sorg semalam...
apa kan nasib ?? huhu.. :P

-------------
visit my new entry:

Ramah 'Ramas' Mesra Hati...
http://aidyshahiezad.blogspot.com

Ad Rifza said...

Bila tutup FB tak prasan pun.hehehe

Yaniey Cikedies said...

aidy,
haha bukan delete... padam sementara.. sebab nak exam.. hehehe

Yaniey Cikedies said...

abang ad, haha
ciet.. siapa la kita untuk abang ad nak perasan kan.... sedih saya... hehe