Jiwa Penuh Chenta

Friday, November 19, 2010

aku bukan hal yang terindah dalam hidup kamu

Mungkin satu masa nanti setiap setia dapat memujuk kubu kerasmu untuk dibuka pintunya..  
mungkin satu masa nanti awak akan terima saya seada-adanya dan seikhlas hati.. 
mungkin saya bukan yang terbaik yang pernah kamu miliki.. sebab saya bukanlah hal-hal yang terindah dalam dunia ini..  
saya masih bernafas dan saya takkan lemas dengan cabaran dugaan ini..

saya akan hadapi.. 
saya takkan tewas,  
saya akan gagah berdiri 

walaupun halangan menanti..
ingin saya beritahu kepada kamu yang saya cintai,
namun saya tahu kamu tak akan mengerti apa yang terpendam dalam hati..  

saya tak pandai bicara dengan semanis mungkin..


kadang-kadang terlepas lafaz yang kasar, kurang enak dipendengaran..
tapi itu la saya.. bukan la hal yang terindah dalam dunia ini..
juga bukan hal yang terindah dalam hidup kamu..
apa orang berkata akan saya tolak ketepi kerna kamu yang saya nanti dan saya terimpi-impi.


Datanglah, bilah tajam marilah, ribut kejam..
Meski ditikam bertubi ku pegang apa ku janji..

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak... 
Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka...
Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu...

Sedang aku bergerak mendekatimu dan berusaha memahamimu..
kau..?!

 

p/s: kalau ada hal yang terjadi.. boleh kan bawa berbincang.. selesaikan bersama.

selebihnya aku sedang merajuk dan kecil hati.. 
terpulang la mahu pujuk atau tidak. 
aku tak paksa (ego sedang kuasai diri.maaf)
 

No comments: