Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, September 28, 2010

lelaki-lelaki ini....

hmm... lelaki memang sinonim dengan aku kot.. dari kecil aku dikelilingi oleh lelaki jer...

kenape ye, dalam seminggu ni tasik hati aku tak tenteram... asyik berkocak je.. rakus lak tu.. hurm, 'dia' yang aku mahu.. alhamdulilah semakin kental tapi ntahla... cemburu naik ke kepala.. semoga bahagia awak... walaupun hati sakit... saya bahagia lihat awak bahagia...

buat hisyam, maaflah.. sepanjang awak excident sikit pun saya tak tanya khabar..kejam kan saya?? saya tak tau kenapa saya asuh hati saya jadi macam ni.. kenape ye awak?? awak, halalkan makan minum saya.. kita bersahabat dunia akhirat... thanks awak masih seperti dulu.. sentiasa pastikan makan minum saya cukup.. awak umpama abang saya.. tapi untuk ulang kisah lalu.. bukan cara saya.. berhenti berharap k ...

buat rashid, awak tunggu saya ker?? tak payah la tunggu.. terus terang saya katakan.. kepercayaan saya pada awak sangat rapuh.. dah tak kuat..untuk awak jugak berhenti berharap.. biarlah saya jalani hidup saya sendiri...

buat encik yusdi, insan yang aku sayang dulu.. itu dulu.. bila saat saya semakin serius menerima awak dalam hidup saya.. tpai sayang kan jodoh kita tiada.. hati ini semakin lupa pada awak sebenarnya.. cuma ada saat dan ketika rindu itu datang ia jadi pilu... awak ingt saya lagi tak?? mestila tak.. takpela... hari ini saya lepaskan awak.. ikhlas dari sudut hati saya.. bertahun saya tunggu tapi sayang awak tak pernah nak kembali.. sungguh demi allah, saya lepaskan awak pergi... biar saya tak tau apa punca saya ditinggalkan... saya dah maafkan setiap salah awak.. maafkan jugak salah saya kat awak... untuk buang awak dalam kenangan kita.. maaf lah saya tak mampu.. itu je pengubat rindu... hurm... thanks sudi hadir dalam hidup saya.


buat zai, make it life simple.. jangan rumitkan keadaan.. saya dah cakap dari dulu lagi.. saya perlukan masa... saya bukan macam orang lain yang ambil masa dua tiga hari dan kemudian leh terima orang lain dalam masa singkat.. maaf kan saya.. saya dah cuba bukan tak cuba.... harap kita bersahabat.... oh ye, saya tetap saya... masih suka berkawan dengan awak.. maaf ye dak buchuk...


buat 'dia' yang saya nak, ish... kenape saya nak awak jugak eh?? leh ke saya bersaing dengan awek awak.. tak baik kan rampas kebahagian orang.. biarlah.... saya perhatikan awak dari jauh... lau awak tak bahagia dengan dia.. awak cari saya eh.. sejak yusdi takder saya tutup pintu hati saya.. saya tak tau nape saya selesa dengan awak.. rasa selamat dengan awak.. saya pernah lepaskan awak sekali dulu.. kali ni saya lepaskan awak lagi.. pergilah kat perlabuhan yang awak selesa.. saya tunggu selagi saya masih boleh tunggu...


jangan tanya siapa 'dia' biarlah aku puja dia dalam diam.. pedih sakit memang ada.. bila hari2 aku terpaksa berhadapan dengan 'dia' tapi aku percaya.. suatu hari nanti akan ada kebahagian untuk aku kan.. kan??


buat hafizul, maaf lau bt awak rasa seperti mangsa keadaan... benda ini tak jadi lau ia tak diperbesarkan.... maaf lagi sekali.. harap kita kekal kawan kan..??... maaf juga terpaksa bt awak mengaku yang awak boyfrenz saya.. haha tak pasal2 kan dear.. ekeke lau juang ada.. yani suh dia je.. dia kan pelindung yani... maaf sekali lagi k...

aku lepaskan semua.. pergilah.. jangan la kocakkan hati aku.. sakitnya aku sorang tanggung.. aku ada urusan lain.. bagila aku hidup dengan aman.. biarlah aku sendiri.. aku belum mahu punya teman.. aku mahu 'dia' tapi aku bukan pilihan dia.. sakit memuja dalam diam..  jadi, lau aku boleh lepaskan korunk.. korunk pun perlu lepaskan aku... tolonglah... aku tak suka rumitkan keadaan.... benci!!.. sungguh.... 


hati aku sedang beku.. maaflah kalau rasa aku kejam.. sungguh aku tak tau sampai bila.. lau kau sakit.. lebih dari itu aku pernah sakit.. lau kau sengsara.. lebih dari itu aku pernah rasa.. nak kata aku berdendam dengan lelaki? sungguh aku suka berkawan dengan lelaki.. aku tak pernah berdendam walaupun berkali2 aku disakiti.. lumrah kan wanita dengan lelaki... cuma buat masa sekarang.. aku tak berminat.. aku nak 'dia' tapi apakan daya.. apa yang kita nak belum tentu dapat.. jadi aku ikhlas dan rehda.. biarlah 'dia' dengan hidup dia.. aku dengan cara aku....


mungkin ada lelaki lain yang boleh cairkan hati aku...?? haha wei, hidup ini bukan semata2 kerana lelaki la... dah shuh2.. pi main jauh2.. aku boleh hidup lagi ni.. hehe dun wory okeh.. aku masih illyani.. yang periang, nakal, gebu dan manja.... tetap seperti dulu.. tiada apa yang ubah.. dah la korunk gi main jauh2.... shuh2...... 


dengan rasminya, aku halau korunk semua nih.... shuhh!!!



 

jangan jadi hamba chenta

terlalu mendesak boleh musnahkan hubungan yang baik!!!!! aku ada urusan yang perlu dikejar.. biar aku hilang chenta tapi bukan cita-cita

biar aku hilang kasih tapi bukan cita-cita.... dan kau jangan jadi hamba cinta.. hidup ini bukan semata2 kerana cinta.... kerana cinta raja turun takta.. kerana cinta manusia hilang akal...

ye cinta itu sebahagian dari hidup tapi bukan biar ia mengawal hidup....once kau cuba.. belajar untuk tanggung risiko...... kau sakit?? aku lagi lama sakit.... kau derita?? aku lagi lama derita.. kau sengsara??? aku lagi lama sengsara.... kau nak kata aku berdendam... SILAKAN!!!!

diam!!! kalau tak tahu kisah aku... diam kalau tak mahu ambil tahu.... aku kata diam.. diam saje!!! jangan libatkan orang tak bersalah... jangan nak besar2kan hal yang remeh temeh.... tindak tanduk kamu macam anak2 kecil yang kurang perhatian dari ibunya..... sungguh!!! aku benci manusia yang mudah nangis.....

kalau baru diuji sekecil ini... bagaimana nak teruskan kehidupan.... maaf aku susah nak percaya orang.. once kepercayaan aku kau robek... sampai mati aku susah nak percaya....


cukuplah... belajar terima hakikat kehidupan... bukan semua perkara kau boleh dapat..... aku masih macam nih... seorang gadis yang hatinya beku......

hurmmmmmmmmmmmmm.....

Monday, September 27, 2010

re POST: chenta??

Cinta~~ ketika kau menitiskan air mata.
tapi kau masih peduli terhadapnya..

Cinta~~ ketika dia tidak mempedulikanmu..
kau masih menunggunya dengan setia..

Cinta~~ ketika dia mula mencintai org lain dan
kamu masih bisa tersenyum
smbil b'kata "aku turut b'bahagia untukmu"

 

Monday, September 20, 2010

besi atau bunga??

Aku degil.. degil aku dalam diam..

Selain degil, aku agak happy go lucky.. banyak kot.. dan gila-gila...
Tak suka dibuli. . aku benci dengan ugutan..  sangat suka dengan bau laut.. manja dengan semua orang...terlupa lak ego mainan jiwa....

aku suka bila orang beri perhatian aku. Bila orang kata sayang aku, aku cair macam cokelat, lemah, dan aku ingat sampai mati.  Sebab aku pendendam. Cepat percaya, cepat terluka.

Aku benci bila perhatian untuk aku itu di alihkan. Bila aku rasa teralih aku cemburu, aku memberontak dalam diam. Tapi aku pantau dari jauh. Aku ikut rentak. Hati yang sakit. Aku biarkan. Aku abaikan. Lepastu aku tengok balik bila rindu.. isk. aku suka skandal sebab aku benci komitmen.. ye, ni kata2 seorang yang tak suka akan tangungjawab... 

Itulah yang terjadi pada semua yang aku kata sayang. Walau pun aku dan mereka bukan darah daging, setakat belanja duit masuk toilet pun aku ingat sampai mati.

Tangan yang memberi tu memang mulia. Dan tolonglah sedar yang tangan menerima ni berbunga hatinya, besar harapannya. Nasihat, canda tawa, peluh, peluk cium, gurau manja tu semua dikira..

isk.. boleh kah dikira aku sebenarnya perasan atau bahasa paling kejam syok sendiri???

 

........ hati terluka......

suka-suka biar ada seriusnya. ibarat satu perjalanan yang mempunyai dua persimpangan.sama ada ingin terus atau perlu membelok kiri dan kanan, matlamat utamanya tidak tercapai lagi.tapi dalam hati ingin memiliki cuma membiarkan waktu menentukn segalanya, agar hati dan perasaan xterluka lagi.

 p/s: aku cemburu dengan rumet aku.. isk 

 

Monday, September 06, 2010

rindu pada yang tak sudi~~~

Tak guna ku merayu jika orang tak sudi
Hanya menambah pilu di dalam hati
Lebih baik aku pergi daripada ku dihina
Dengan kata-kata

Kusedar diri ini tak sepadan denganmu
Aku sekadar teman waktu kau memerlukan
Dan bila kau dah bosan
Lalu aku kau singkirkan
Dengan tiba-tiba sampainya hatimu

Akan kuteruskan hidup ini
Walaupun diri ini tiada di sisi
Akan kuteruskan perjalanan
Walaupun amat pedih
Terpaksalah aku hadapi

Jangan lagi kau bertanya tentang diriku ini
Biarlah ku menyepi
Susah payah ku sendiri airmata menemani
Sepanjang malam sepi
Apa guna ku merindu jika orang tak peduli
Pada diriku lagi
Apa guna ku mengharap kasih orang
Sedangkan orang tak sudi lagi

Ku berdoa pada tuhan agar jiwa ini tenang
Setelah kau lukai
Sisa kita masa lalu adakala menggangguku
Bersama kenanganku
Ku berharap suatu hari agar aku ditemukan
Kekasih yang setia
Kuucapkan selamat tinggal
Semoga kau bahagia bersama teman baru
Susah payah ku sendiri airmata menemani
Sepanjang malam sepi
Apa guna ku merindu jika orang tak peduli
Pada diri ku lagi
Ku berdoa pada Tuhan agar jiwa ini tenang
Setalah kau lukai

CEMBURU... perlu ke??

hmmm.... korunk pernah cemburu tak?? mesti pernah kan.. kerat baju la lau tak pernah cemburu kan.. isk..
lately nih, aku akui aku selalu cemburu.. aku cemburu dengan kawan2.. aku cemburu dengan adik2 aku.. aku cemburu dengan semua orang.. aku cemburu dengan orang yang sayangi aku... CEMBURU!!! ye, aku memang kuat cemburu..

tak tau nape?? perlu ke aku buang rasa ni.. tapi bila orang lain cemburu pada aku.. aku selalu fikir.. apa yang aku ada sehingga mereka semua cemburu?? isk... sila senarai kan kenapa ada je yang cemburu dengan aku..

awak, maafla lau saya cakap atau tulis lebih kurang.. semua tu kerana mara tadi.. awak cemburu, hakikatnya saya juga cemburu.. jadi apa perlu saya bt.. bak kata azra, buang cemburu hilang la sikit kasih sayang, masa tu perlu ada spare part supaya bila kehilangan nanti tak la terasa sakit sangat.. isk...

saya sedang cuba belajar terima awak.. tapi saya mohan dan rayu.. berikan HATI ini masa untuk belajar... sungguh kadang2 mengenali awak walaupun rasa payah.. tapi penuh dengan pelbagai perasaan... maaf ye..!!

maaf la lau awak selalu rasa saya tak sayang awak..isk... saya tak reti nak tunjuk saya sayang orang... grrr bt masa skang beri MASA itu je saya pinta.. sebab HATI ini masih KELIRU....

kalau ada jodoh tak kemana kan...

thanks sebab sudi sayang saya,

 


Saturday, September 04, 2010

so..so.. serabut!!


senyuman paling bahagia dalam bingkai kasih sayang, harus dibuang!! arghhhhh rasa mahu menjerit!!

hurm... dari ikhlas jadi tak ikhlas langsung.. dari tak nak mengungkit kau paksa aku mengungkit.. ye, bukan semua leh ikut kehendak aku.. tapi alasan yang diberi tidak dewasa langsung....

*diam* *berfikir*

"aku lari2 ke sini-situ, hati aku tetap pada yang satu"

aku masih di takuk lama... luka itu tak pernah sembuh... dah bertahun sayang.. kenapa harus begini lagi.. aku seolah2 disumpah.. arghhh aku ni manusia... sakit hati jua!!!

"tidak semua lelaki itu egois"
benarkah?? selalu sangat bertembung dengan lelaki egois!!! pergi mati la!!!

"tidak semua perempuan hanya memikirkan tentang dirinya semata2"
itu gadis luar sana... aku gadis kasar.. sentiasa mengutamakan diri sendiri... benarkah???

"aku ada beberapa sahabat2 rahsia dalam alam maya ini. aku ada sedikit kawan2 sembunyi2 yang aku sendiri tidak tahu siapa. sungguh. entah siapa2 sahaja.
kerananya;
mereka datang pada aku dalam senyap dan gelap.
tak bernama, tak berwajah, tak bersejarah.
aku tidak pernah mahu tahu bagaimana manusianya mereka2 ini.
tidak, bukan atas aku ini arogan dan bongkak, tapi aku rasakan perbualan tanpa latar belakang dan salasilah sang pencerita adalah jauh lebih bagus. ." by fynn jamal


 

Thursday, September 02, 2010

bakal terjebak lagikah??

kisah lama.. kenapa perlu ia diungkapkan kembali...

tapi,

lepas putus dengan Mr. Keroppi aku berkenalan dengan En.S, hurm... berstatus tunangan orang.. haha bukan mudah rupanya... banyak cabaran En. S hadapi...

buka pekung didada.. damn!!! mula dengan skandal.. aku rasa macam dah jatuh cinta.. yela, dia je yang ada bila Mr.Keroppi bt hal... tapi dia tunangan orang.. rasa sakit dihati aku pendamkan segala2nya... ternyata kasih itu putus sementara bila aku mula mengambil langkah berjaga2....

setahun dah berlalu...

sakit ke?? tak.. tapi aku bahagia melihat En.S bahagia.. memilik isteri dan anak yang comey.. sungguh kasih itu mungkin bertaut kembali.. perlu aku elak sekali lagi.. kerana aku masih begini.. masih menanti kan Mr.Keroppi..entahla, bila penantian ini akan berakhir...

En.S tanya bila aku mahu berkahwin.. memandangkan aku masih study.. aku jawab abaikan dulu hal perkahwinan.. sungguh tak de langsung niat aku mahu berkahwin dalam masa ini.. sunyi??? bohong la kalau aku nafikan ia... isk.... damn!!! (arghh ni bukan kisah meraih simpati)

perlukah aku melarikan diri lagi setelah kasihnya tercipta untuk isteri dan anak2nya... perlukah???

aku masih begini rupanya....korban hati dan perasaan hanya untuk melihat kamu semua bahagia....