Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, November 09, 2010

BERITA TERGEMPAR: PUKAU!!

uishh... pesal la aku baru tahu berita nih!! dah tiga kes baru tahu.. memo ni dak umah yang tampal.. lau tak sampai 10 kes pun aku tak tau....



kes terbaru blok depan aku nih.. ish.. pela bila salah tuntut ilmu.. ekceli manusia itu lelaki.. pakai swearter yang ada hud.. so pak guard pun ingt dia perempuan.. hurm... sungguh tak terjaga keselamatan kami...

dah la U ni macam-macam kes... dari kes rogol, curi, gugur anak, khalwat sampai la pukau... keselamatan kami pelajar yang duk asrama memang tak terjamin... (kadang2 pihak U sendiri yang buat diam kes ni.. so tak la orang luar nak kata U ni teruk..)

contoh paling dekat, masa aku balik dari KL ari tuh.. jam 6 pagi... sorang pak guard pun tak de.. okeh la kita positifkan diri bahawa pak guard tu solat subuh... tapi babe, tak kan dua2 nak solat sama kot... padan la.. orang gila boleh masuk suka-suka hati je dalam kawasan kampus... hurm....

berbalik kes pukau tadi nih... dia curik laptop je buat masa sekarang.. pagi tadi around jam 4pagi dia buat hal ni.. ni kes tiga.. sepanjang seminggu aku cuti balik KL... baru dua kali.. so kali ni dia dah agak berani... tiga-tiga kes ni berlaku di kawasan perempuan..

aku lak tinggal kat blok bekas asrama lelaki.. so lau nak diikutkan dari segi keselamatan aku betul2 dekat dengan post pengawal.. so orang akan lalu depan pengawal sebelum nak naik ke bilik.. tapi jangan lupa blok aku ada banyak laluan.. laluan dekat loji tuh dekat dengan bilik felo.. (felo blok aku adalah seorang lelaki, pelik kan?!!).. situ laluan paling sunyi sikit dan gelap.. huishhh... dekat dengan hutan kecil dah.... seram!! ngeeee

haishh...... pukau2... risau gak, dah la aku ni stok duk dalam bilik (baik la konon).. seyes aku malas tul nak gerak sana sini... hurm... mintak2 tak de apa-apa yang berlaju dalam rumah ni... rumah ni ada lima bilik... setiap bilik ada laptop setiap sorang.. tahu la dah hujung-hujung sem nih.. semua orang sengkek kot... birat sana sini.. tapi tak kan la kau nak makan hasil wang haram... nauzibillah... semoga kau ditangkap suatu hari nanti...

owh ye, dia pukau bagi salam.. lepas ni aku tak kan jawab salam sapa-sapa dah... huish.... dasat-dasat ilmu sekarang nih... hurm....

*risau*


 

No comments: