Jiwa Penuh Chenta

Monday, November 28, 2011

#Monolog 13

dia cuba tunaikan.. walaupun sekadar di alam maya..

mungkin; perlu doa dan usaha agar ia jadi kenyataan..

insyallah.. ALLAH SWT kan ada.. DIA MAHA MENGETAHUI...


 

Sunday, November 27, 2011

pada mereka yang membina bahagia

selamat bertunang kawan.. rakan.. musuh dan taulan...

selamat bernikah kawan.. rakan.. musuh dan juga taulan...

selamat melangkah setiap detik dan alam baru dalam kehidupan...

semoga berjaya menghadapi segala onak dan cabaran...




p/s: bohong kalau kata aku tak cemburu.. 
er.. nak tunang jugak.. kita tunang jum... =) 

Saturday, November 26, 2011

buku baru

moga tahun baru nih.. aku lebih kuat melawan nafsu yang berkelana secara buas dalam diri ini...

moga tahun baru nih.. lebih bermakna dari tahun-tahun sebelum ini..

moga tahun baru nih.. janji-janji tahun lepas leh di tepati.. insyallah...





p/s: mungkin cemburu-cemburu tahun lepas tidak ku bawa pada tahun nih..


Sunday, November 20, 2011

perkahwinan #1

dia cukup gembira bila suami menghulurkan RM10 sebagai duit belanja hari ini.

bagi dia itu lebih dari cukup.
bagi aku buat masa sekarang.
itu belum kira bila ada anak.
susu, lampin.
cukup??

tak kot!!

 

Wednesday, November 16, 2011

nilai sebuah keikhlasan

permulaan yang mungkin dengan niat mahu menikmati kesempatan dan kelebihan yang ada. sehingga ia berlarutan dan berpanjangan serta menerbitkan perasaan di zon selesa.

tapi bila ada sedikit keburukan yang jelas depan mata, mula lah rasa tidak selesa. tapi cuba untuk tetap bertahan dan hanya mungkin kerana simpati atau kasihan??




p/s: berapakah nilai harga segengam kasih sayang??

Saturday, November 12, 2011

Diam (Aku)

dia kata

"kita dah setahun lebih.."
"aku dah faham dia.."
"senyumlah.."

aku rindu kau sebenarnya...


Monday, November 07, 2011

tahi lalat

pengalaman itu cikgu aku.. dia kata

"biar orang buat kita, jangan kita buat orang..."


bibir ini lanchang berkata-kata, aku salahkan tahi lalat dibibir, boleh??

Sunday, November 06, 2011

fragile

di Puncak Arabella
jadi saksi
hati berkecil hati

SELAMAT HARI JADI BUAT KAMU DIHATI..

p/s: teh masih ada.. strawberi dah telan kenyang

Tuesday, November 01, 2011

Welcome November Rain

hujan.

sejuk.

beku.

tapi ada yang lebih menghangatkan aku.

eh..eh..

adalah...

haha selamat datang november.. dan buat mr. november semoga jalani hari ni dengan gembira serta penuh semangat..

tiba-tiba jadual penuh dengan hari-hari yang memenatkan. travel jum??


*kenyit mata*