Jiwa Penuh Chenta

Sunday, November 29, 2009

Tentang Aku

Illyani Ismail lahir pada 20 December, zodiak anda adalah Sagittarius dan dikawal oleh planet MUSYTARI

Sagitarius dikawal oleh planet MUSYTARI.Sagittarius merupakan orang yang ingin melakukan sesuatu yang diluar jangkaan, mereka melakukannya dengan cepat, dan mereka menjadikan ianya sesuatu yang menyeronokkan serta menyenangkan. Sagittarius sangat berfikiran terbuka, sering berasa bimbang dan cemas untuk mengetahui perihal orang lain. Mereka juga selalu mencari makna yang lebih besar dalam kehidupan. Sagitarius adalah bintang Gypsies mereka dan sering mencari ruang yang luas terbuka, kebebasan,cabaran dan gerakan.

Sunday, November 22, 2009

HIDUP

benarkah kadang2 kehidupan ini menjengkelkan????

rasa itu kadang2 membunuh keinginan aku
rasa itu kadang2 membunuh kemesraan aku
rasa itu kadang2 membunuh keaktifan aku
rasa itu kadang2 membunuh segala2nya ingin aku miliki....

:(

rasa itu sungguh menjengkelkan......


Thursday, November 19, 2009

19 hb NOV 2009


Angah, SELAMAT HARI LAHIR.. semoga panjang umur, murah rezeki, jadi anak, abang, adik yang soleh.. dan juga yang akan datang jadi suami, ayah, atok yang soleh.. serta angah bahagia dunia dan akhirat.. muaaahhh =))


Wednesday, November 18, 2009

Nothing......

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

klik..... klik....klik...klik.....


teeeeeeeeeettttttttttttt

tiada apa yang dikongsikan.. aku kebuntuan dalam pencarian
semoga aku

JADI BINTANG YANG BUKAN SAHAJA CANTIK LUARAN.......


harapan BINTANG = ILLYANI


Lirik Lagu: Tunjukkan Aku

Musik dari jiwa
Lagu dari hati
Cerita sepurnama
Canda dan menangis

" Jiwa aku mengalun melodi, lagu yang hasil dari sanubari ku moga mengharap cerita cinta ku sesempurna insan lain.. dalam senda gurau dalam sedu sedan "

Belum ku selami
Caturan terjadi
Lelah dipukul badai
Apa mungkin terlerai?

Oh…

" baru ku nikmati kasih sayang mu itu perpisahan telah terjadi andai ini takdir ku aku akur dengan perpisahan ini
tapi aku ingin cuba dan terus mencuba
kerana ku tahu kau milik ku "


*Soalan tersendu
Balas hampa bisu
Tuhan, tunjuk sesuatu
Apa dia yang satu itu?

Tunjukkan aku
Tunjukkan aku

Chorus:

Apa bisa ku cinta
Kamu seperti mana
Aku dicinta kamu?
Aku dijaga kamu?
Atau kamu terlalu
Indah buat diriku?
Beda dari diriku?
Aku pun tak menahu

" kau terlalu sabar dalam mencintai ku...
kau terlalu sabar dalam melayani karenah ku..
kau terlalu sabar...
dan kerana kesabaran mu ku takut..
seandainya bila tiba masanya
kesabaran mu semakin menipis..
tapi ku pohon pada tuhan tunjukkan aku.."

Aku pun tak menahu
Aku pun tak menahu

Apa bisa ku cinta?
Apa bisa ku cinta?
Apa bisa ku cinta?

Tuhan, tunjukkan aku

" saat2 ku ingin BERHIJRAH ku mohon pada TUHAN tunjukkan aku "

with love,


Monday, November 16, 2009

BULAN (DIA)


ku dedikasi kan untuk bulan yang ku puja.....

bulan, aku dah jumpa kau.. izinkan aku memujamu dalam diam.. hebat nya kamu biar la aku yang tahu... gagah nya kamu biarla aku yang tahu.....

bulan, aku memuja kamu dah terlalu lama... maafkan aku yer.. hurmm

bulan, aku mencari mu dah terlalu lama.. jangan la kamu menghilang lagi.. yang dulu memang tak kan kembali.. yang baru biar sudi singgah dihati... bulan sudi kau menemani aku, bintang mu???

bulan, aku pandang wajah mu tadi.. sungguh aku terpegun bulan. wajah mu bersih.. wajah suci.. wajah mu tenang.. wajah mu buat jiwa perempuan aku bergetar bulan... aku yang tergoda melihatmu bulan... aku tahu ini satu dosa.. dosa yang sendiri ciptakan.. maafkan aku bulan.. aku menghayati indahnya ciptaan ALLAH..

bulan, kau sebaik2 kejadian yang diciptakan... kau rijjal yang aku kagumi..

bulan aku nak sayangi mu.. tapi mampu kah aku, mampu kah aku??..

bulan, aku asing bagi mu.. aku tidak kau kenali.. hanya aku bintang yang bertaburan.. hanya aku yang mengenali mu.. mengekori jejak2 mu.. mengetahui akn dirimu. sungguhnya bulan, aku terpersona.. aku yang tergoda.. maafkan la diri ini wahai PENCIPTA alam... aku gagal mengawal hati dan perasaan....

bulan, kau sungguh indah pada pandangan mata ku.. kekalkan lah kecantikan mu seiringan dengan penulisan mu. seiringan dengan hati mu. ..

biarkanlah aku memujamu dalam diam..

salam dari bintang,


Oh Adik!!

nak marah ni... haha tapi still le senyum n ketawa lagi..
aku tak nak ar umur muda tapi dah berkerut2.. hahah

dik, tolong la dengar cakap ku...
dik, tolong la dengar cakap mak ko...
dik, tolong la dengar cakap ayah mu...
dik, tolong la.. tolong la...

dik, pompuan tu yang ko nak jadikan bini ke? ko muda lagi dik sependa ko pun mak ayah ko beli ada hati ko nak kami dengar kata ko... makan minum ko pun kami tanggung ko ada hati nak suh kitaorang faham ko....

dik, ko sedar tak apa ko buat skang ni.. ko sedar tak dik.. ke pompuan tu dah guna2 kan dik.. aku minta la perkara2 tu dijauhkan..

dik, aku mintak kau pandai la berfikir.. hidup ini bukan la semata2 untuk berseronak (lec ku selalu guna untuk menggantikan perkataan seronok... ) dik, ke akal ko lum cukup tuk berfikir mana yang elok dan mana yang tak elok...

dik, aku nak tanya ko ni...

andai kau jalan2 suatu hari nanti ko terserempak dengan orang tua ko bt per dik? ko nak bagi sedekah ke nak sepak teranjang dia dik.. fikir la dik.. ????

hidup ni hanya sekali.. kalau berkali2 aku pun nak gak enjoy macam ko dik.. isk..isk.. fikir dik.. cikgu aku cakap fikir itu satu seni jadi fikir la dik... best apa fikir ni.. cuma penat sikit je la.. tapi best dik.. ko akan rasa luas nya dunia ni.. dan ko akan cakap "banyak lagi yang belum aku teroka rupanya.."

dik, aku pun masih mencari dik. kadang2 aku tak tahu apa yang aku cari dik.. jadi dik, dengar la kata mak ayah dik....


teringat aku dengan lagu sudirman tajuk ayah ibu....


Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

dik, kalau ko nak selamat dunia dan akhirat, dik dengar la cakap dik... hurm.. senang je dik perkara yang aku mintak.. dengar cakap yer....

dik, baca dan fahami ayat ni dik.. teliti betul2...

Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”


14 NOV 2009 (BINTANG MENCARI BULAN)


AWAK..
tgh buat pe ye masa ni??
masih ingt tak?? hurm.. seperti biasa.. saya jugak la kan kena ingat awak semua tarikh2 yang ada dan wujud dalam kamus hidup kita...


SELAMAT ULANG TAHUN PERKENALAN KITA.....


Hurm saya tahu semua persoalan saya tak akan berjawab kan.. jadi saya biarkan jela.. doa saya semoga awak sentiasa bahagia dunia dan akhirat.. andai awak tak bahagia suatu hari nti.. andai saya belum dimiliki.. andai ada jodoh kita.. kembali lah pada saya..

awak, saya sayang awak..

p/s: aku bukan pungguk rindukan bulan tapi aku bintang yang selalu mengharapkan bulan sentiasa menemani aku..