Jiwa Penuh Chenta

Monday, April 13, 2009

...bila jari2 aku degil nak menaip....

salam...

lama nye tak menaip hehe rindu rasa hati...
alhamdullillah.. dah lepas 3 paper... biasa ar.. dah ujung2 macam nie baru nak menelaah... nasib badan la yani oii...

hurm.., nak coretkan apa yer... sepanjang ketiadaan ku dialam blogger nie... haha jiwa makin kacau deh... abaikan jer.. tu lumrah student kan... baru hidup bermakna kan...

MAKNAKAN KEHIDUPAN ANDA....

hurm... awal bulan hari tu aku mengenali sesorang.. hurm leh caya ker?? ntah la... sian kat dia kan lau kita tak caya.. dah tentu kita pun nak orang percaya kat kita kan...

harap2 dia jujur kan.. aku gelarkan dia CIKGU Z.. orang pahang kata nya.. hurm... tapi lahirkan sabah... hehe umur dia... dia cakap dah sampai seru untuk bernikah... hehehe kawin la cepat2 kan...



bila soal kawin aku utara kan... dia soal aku balik... ada ke patut... aku kan masih belajar lagi.. perjalanan masih jauh.. dia tu dah sampai dah masa nyer.. keje dah ada.. kete dah ada.. hehehe

hurm bila sebut perkara patut ke tak patut nie... aku teringat kisah kekasih gelap ku... haha yeke?? hurm,,, mara mawar dia nnti kan... jahat tul... hurmmm abaikan jerla...

so kepada yang dah sampai seru tu... jangan lah dilengah2 kan benda yang baik2 deh....

Wednesday, April 08, 2009

lepas ni apa lagi....



lepas satu.. satu yang datang.. hurm semua dirancang atau suatu kebetulan...
lepas ni apa lagi.. yang hilang aku mohon tumbuh berganti biar yang lebih baik..
lepas ni apa lagi.. nape cepat sangat tumbuh yang berganti tu..

cedera dihati belum pulih lagi.. tapi jiwa makin diawangan...
lepas ni apa lagi.. masih kah aku diberi waktu untuk mengumpul sisa2 lalu...
lepas ni apa lagi.. ada kah kasih nya untuk ku lagi...
lepas ni perlu kah aku menagih kasihnya kembali kerna rindu makin kuat...

makin cuba jauh aku lari.. makin ia dekat dihati...
lepas ni apa lagi...

ya tuhan izinkan aku bahagia walau pun hanya seketika...
aku dah penat, lelah, letih dengan semua nie...

lepas ni apa lagi...
aku akan terus melangkah...
kerana ingin mengetahui
lepas ni apa lagi..!!!!
kerana aku bukan manusia yang kenal erti kegagalan...
aku dididik untuk berdiri di atas kaki sendiri..
mencari kekuatan diri... moga aku mampu berdiri teguh...



p/s: alhamdulillah exam TITAS berjalan dengan lancar.. hehe
minggu depan lak TINKAH LAKU DEVIANT.. huhu gerun gak tue...

Monday, April 06, 2009

tengah hari yang panas..



salam ukhwah...

hari ni menghitung hari untuk paper yang seterusnya...
sakit kepala. sakit mata semua ada... hurm...

TITAS,
masa sekolah selalu tido lam kelas sejarah... uwaa kema piat tinger.. kena baling dengan kapur n pemadam papan itam semua dah rasa...
kat sini tak der sapa nak ingat kan aku.. jadi aku kena beringat sendiri. dah besar kan... belaja la berdikari..

hurm... ada siapa2 nak ingat kan aku ker?? hehe ada ker?? hurm.. malas nyer nak belajar hari nie... kenape yer?? hish2...

Sunday, April 05, 2009

paper maut!!!

salam rahmat!!

haha aku lepas dari paper maut ni pagi tadi tepat jam 11.00 pagi.. rasa nyer sem depan aku dah tak perlu nak hadap benda ni semua.. penat otak seh.. dah la aku jenis yang jarang nak berfikir.. kadang je nak pkir.. (pemalas betul.)

yang menjadi kerisauan neurotik aku ialah.. mampu ke aku nak dapatkan A untuk subjek paper maut ni.. bila difikirkan ngeri beb!! meraung jiwa remaja+awal dewasa aku nie.. huhuhu. persoalannya mampu ke aku?? bukan kah dah terlambat...

bukankah kita yang membentuk diri kita sendiri.. adakah ini yang aku bentuk.. uwaaa.. tak nak fikir leh kan.. hehehe

paper yang akan datang tamadun islam dan tamadun asia.. ambik la sejarah baper kali pun.. memanjang aku asyik lupa. lupa pada sejarah tapi sentiasa ingat pada kenangan bukankah ia sebahagian dari sejarah kehidupan kita juga.. hurm manusia mmg macam ni kan..

ntah.. moga aku terus berfikir dan berfikir... gud luck untuk dak2 UMT..!!!

Thursday, April 02, 2009

GOOD LUCK!!!


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


UNTUK DIRI KU... UNTUK SEMUA YANG BAKAL AMBIL EXAM.. UNTUK SEMUA LA...
GOOD LUCK EVERYONE

FINAL EXAM!!!



kes: peperiksaan.. (benda yang sama di hadapi tapi perasaan kadang2 berlainaan)

calon: aku and semua pelajar2 kaunseling sem 2 (84 orang kepala semua nya...)

tempat: sekitar UMT

masa: 05.04.2009 sehingga 23.04.2009( sebulan periksa lama tul..)

simpton2: sakit kepala.. rambut makin gugur.. rasa nak sepak orang.. rasa nak menjerit... arrgghhh stress gila3... huhu subjek tak suka kali nie.. aku memaksa diri untuk menduduki nya... harap2 aku boleh mencintai dan menyayangi nya seperti subjek yang lain....hampir2 jatuh katil sebab duk guling2 tak tentu hala... asyik nak melelapkan diri seumpama hari tiada siang... huhu makin teruk dah nie...

rawatan: BELAJAR LA WEI.. ASYIK TIDUR JE.. BANGUN2 STUDY... MAMA..IBU.. ABAH... ALONG TAK SUKA SUBJEK NIE (PGN)... MIMPI NGERI... UWAAAAAAAAA.. BANYAKKAN SOLAT.. BANYAKKAN DOA.. BANYAK MENGAJI... BANYAK KALI TIPON MAMA... HUHU RINDU NYER.....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini