Jiwa Penuh Chenta

Monday, September 28, 2009

raya lagi....



seminggu raya pipi ku naik....



cik yani yang manis... hahahah



budak yang perasaan hensem konon...



si kecik dengan si ijau.... hahaha adik ku penakut rupanya



huhu gila bergambar sebenar kami adik beradik ni...



adik aku yang kecik sekali... hahah dia tgh bengang dgn daku time nih...



gambar dan gambar lagi....



ni atok aku... atok kesayangan aku...



haha tudung ni aku cilok dari ibu ku... tudung ct nurhaliza...pelik nya bila aku pakai...

Meet Me Halfway

I can’t go any further then this
I want you so badly, it’s my biggest wish

I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
Every single day yes, i’m really missin’ missin’ you
And all those things we use to use to use to do
Hey girl, wuz up, it use to be just me and you
I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
Every single day, yes i’m really missin missin you
And all those things we use to use to use to do
Hey girl wuz up, wuz up, wuz up, wuz up

Meet me halfway, right at the borderline
That’s where i’m gonna wait, for you
I’ll be lookin out, night n’day
Took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish

Girl,i travel round the world and even sail the seven seas
Across the universe i go to other galaxies
Just tell me where you want, just tell me where you wanna to meet
I navigate myself myself to take me where you be
Cause girl i want, i, i, i want you right now
I travel uptown (town) i travel downtown
I wanna to have you around (round) like every single day
I love you always.. way

Can you meet me half way (I’ll meet you halfway)
Right at the borderline
That’s where i’m gonna wait, for you
I’ll be lookin out, night n’day
Took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish

Let’s walk the bridge, to the other side
Just you and I (just you and I)
I will fly, i’ll fly the skies, for you and I (for you and I)
I will try, until i die, for you and i, for you and i, for for you and i,
For for you and i, for for you and i, for you and i

Can you meet me half way (yup yup)
Can you meet me half way (yup yup)
Can you meet me half way (yup yup)
Can you meet me half way (yup yup)
Meet me half way, right at the borderline
That’s where i’m gonna wait, for you
I’ll be lookin out, night n’day
Took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish


Saturday, September 19, 2009

kesyahduan mula terasa....

salam

bagi yang masih berkeluarga mesti nak beraya dengan keluarga kan... bagi yang tak dapat tu, tentu syahdu je rasa... hurm sama ada meninggal atau jauh diperantauan..hurm... dan bagi aku alhamdulilah walaupun abah ada dua buah keluraga raya bagi aku tetap bersama dengan abah..

aku rindu nak beraya dengan semua orang yang aku sayangi... sepatutnya raya kali ni aku beraya dengan dia... (sekadar mengimbau kenangan lama...) hurm... sepatutnya aku dengan dia skang ni bukan berseorangan.. dia agak2 nyer tgh bahagia ker?? kalau tak bahagia cari la aku balik...

hah, tu la nama nyer manusia... suka kata sepatutnya2.. hurm kita tak sepatutnya berkata seperti... kita perkataan patut seperti kedengaran tidak tegas.. seperti maian jer... sikit2 "kau patut macam ni", "sikit2 kau patut bt macam tu".. "sikit2 kau tak patut laa"...

kerana perkataan patut tu kita macam tak bersyukut dengan apa yang ALLAH S.W.T berikan pada kita.. kita rasa kita dah berusaha jadi kita PATUT dapat lebih dari in.. segala2nya yang ALLAH S.W.T berikan mmg berpatutan dengan hambanya...

aku bukan nak membebel, tapi sekadar nak berkongsi kisah kehidupan aku, dari umur aku 8tahun aku dah mula berkongsi kasih seorang ayah, adakah korunk rasa budak umur seperti itu patut berkongsi kasih, sedangkan waktu itu adalah waktu dia sedang membesar... patutkah???

bila umur aku dalam lingkungan 9- 12 tahun, aku hidup berpindah randah, patut kah aku hidup macam tu... disaat2 rakan2 lain bermain teng-teng, main kejar2, main galah panjang, aku kat rumah sedang sibuk berkemas untuk pindah dari setiap tempat ke tempat yang lain...

apabila umur aku mencapai angka 13 dan keatas... aku selalu harapkan agar family aku seperti family orang lain.family yang normal bukan nomad, (penat sebenarnya berpindah randah ni). hehe alhamdulilah, setelah apa yang aku lalui sejak kecil, aku rasa aku PATUT terima segala2 yang baik dari ALLAH S.W.T... tapi setiap hamba yang DIA sayang akan diuji bukan???

arwah atok belah mama meninggal depan aku, disaat aku cucu nya sedang bersihkan kahak yang kuar dari mulutnya, arwah atok belah abah meninggal depan aku disaat2 aku sedang lafazkan kalimah ALLAH di telinga nya.. aku kehilangan orang2 yang aku sayang dan hormat didepan mata aku.. bayangkan disaat aku aku mahu bermanja dan mahu dididik mereka banyak meluangkan masa, arwah atok belah mama agak garang orang nyer.. jadi aku sebagai perempuan hanya boleh berlagak sebagai orang perempuan.. arwah atok belah abah penyayang orang nyer... jadi dengan nya aku boleh dapatkan apa yang aku mahu... (sedekah kan al-fatihah untuk mereka...

kita hidup dibumi ALLAH.. hanya pinjaman semata2..

apa yang aku ingin kongsi kan adalah kita tak patut persoalkan apa yang patut kita dapat.. tapi persoalkan apa yang kita dah sumbangkan di muka bumi ini....

BERSYUKUR lah dengan apa yang ada...

dan buat aku,
kisah yang ku tulis hanya kulit depan bawang merah, kalau dikupas sedikit demi sedikit korunk akan terkejut apa yang aku lalui selama 23 tahun aku hidup dimuka bumi ini.. dan buat aku teruskan perjuangan yang belum berakhir.. kerana aku masih dalam pencarian....

amin...
dari illyani ismail
anak kesayangan semua...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...

Thursday, September 17, 2009

malu atau segan ???

apakah perasaan korunk bila blog korunk dibaca?? hahaha blog aku dibaca rupanyer...
ish..ish.. jangan baca leh tak ?? haha blog ku bukan ilmiah... blog ku bukan ilmiah..blog ku bukan ilmiah...

aku tak pandai bermadah pujangga..aku tak pandai menulis.. walapun menjadi penulis novel adalah cita2 sampingan aku.. haha aku menulis ikut perasaan..emosi bukan ikut pertimbangan akal fikiran.. huhu masalah tak korunk rasa???

walaupun bagi aku tu sebenarnya lebih bagus.. bagus ker??? soalan kepada anda...

tapi kita kan manusia punya pilihan... so pilih la bahan bacaan yang sesuai untuk korunk... aku hanya menulis ikut perasaan...

aku masih dalam pencarian....

raya yang ku tunggu...



pergila derita dan hadirla cahaya... selamat hari raya.. kepada kaum keluarga.. semoga syawal kali ni akan mengeratkan lagi ukhwah diantara kita... abah, along minta maaf...dari hujung rambut sampai hujung kaki.. mama, ibu halalkan segala2 nya... kepada adik2 along kalian la pemuda harapan bansa.. jangan kalah dengan onak duri n dugaan dunia.. tempuhi la dengan jayanya...

dan bt semua sahabat handai.. maaf ku pinta andai ada terkasar bahasa... segala2 yang ter la... hehe hurm... tak pandai nak bermadah pujangga kerana aku bukanla orang mudah untuk menulis apa yang terlintas dihati.. tapi ikhlas ku nyatakan aku mohon ampun dan maaf dari kalian...

SELAMAT HARI RAYA... MOGA RAYA KALI INI AKAN MEMBAWA SINAR KEPADA UMAT DUNIA... AMIN....

Wednesday, September 16, 2009

Sarawak... (o_0)

1. kitak rasa apa?
* kamek rasa rindu dengan sumone ...(knak mesti rindu dgn nya???)

2. kitak orang siney?
* kamek urang semenanjung..

3. kitak sihat sik?
* syukor alhamdulillah,,mek sehat.. (semoga panjang umr ku)

4. kitak masih belajar or dah kerja?
* hurm.. blaja gik.. ada 2 tahun gik mok bis..

5. kitak da brapa orang bradik?
* 3 jak.. duah laki, mek sorang jak pompuan.. (sulung)

6. kitak da kawan sik?
* kenak tanyak soklan macam ni.. aoklah, mesti ada.. ingt mek duk utan ka....

7. kitak ada gerek?
* gerek?? sekda tuk masa ni.. mok lupak kan sebentar...

8. kitak sayang gerek kitak sik?
* mun da gerek... mun sekda cam nya mok sayang... pasya mok sayang gerek kena tggu laa....

9. kitak dolok sekolah siney?
* sekolah kat semenanjung la... sekolah menengah puteri titiwangsa..

10. kitak bangsa pa?
* mek bangsa melayu.. (haha belaja la mok klaka sarawak...)

11. kitak diam siney?
* mek diam kat bandar baru sentul, tengah2 bandar kuala lumpur..

12. kitak pernah curang?
* haha time sekolah luk ada la ya...

13. kitak polah pa kinek tok?
* gik denga lagu raya.. (kan mok raya dah)

14. kitak suka makan apa?
* mcm2 mek suka makan.. mek ni kuat makan tauk... hehehe

15. hobi kitak?
* haha hobi mek ialah baa novel n nangga muvi.....

16. kitak rajin sik?
* kdg2 ajin..depend wak la ngn keja ya..huhu

17. tepon kitak jenis pa?
* CSL, gunalah buatan malaysia... hahaha

18. kitak hipokrit ka?
* ya kot.. kadang2 sume urang sik faham dengan mek.. kejap macam ni kejap macam tu...

19. kitak ada inang pusak sik?
* pusak?? mek suka tapi umah mek sik boleh bela.. sik sesuai mama mek madah...

20. bila ari jadi kitak?
* 20 dec....

21. komen kitak?
*komen mek.. mok komen apa ya... eeee sik tauk la... kitak jak la yang komen.. mauk kah???

Tuesday, September 15, 2009

penghabisan....

harap2 ni la templates yang terakhir akan aku tukar.. huhu bukan senang aku nk cari yang senang dihati.. suka dimata... hurm susah dan cerewet rupanya aku ni erk... hehehe


glitter-graphics.com

Sunday, September 13, 2009

kebahagian kita dimana sebenarnya???

"Takkan kita bahagia kalau asyik berkorban demi kebahagiaan orang lain"...inspired cr cerita Nur Kasih. Gua agak setuju dgn statement ni. Kdg2 kita kena la selfish sket.


aku tertarik dengan statement ni sebenarnya.. dan aku adalah orang pertama yang komen tentang ini..haha bizi bodi betul saya... dan kalian hitungkan pandangan kalian sendiri..ok?

"awak pun jiwang gak erk...
saya tak setuju dgn statement tu.. sbb saya bahagia kalau orang yang saya sayang tu bahagia walaupun bukan dgn saya, dan kena ingat kalau dia bukan tercipta untuk kita ada lagi yang lebih baik dari dia.. dan jodoh tak kan datang bergolek..
love without trust = ???...
trust witout love = ???
dan sampai bila lak kita asyik pentingkan diri?? bahagiakah juga orang yang pentingkan diri tu..." dari aku...

dari tuan punya statement "bg aku laa...sampai ke takat mana laa manusia ni sanggup berkorban? ade limitnya kan. Cuba la korg try berkorban, smpai satu point, korg akan rasa letih. rasa menyesal pun mgkin ada. ...
Msa tu dlm hati mesti akan terdetik, "Bila pula giliran aku untuk kecap bahagia?"
Aku da letih...(aku laa manusia di atas tu...)
"

think it.... love is about what???


Saturday, September 12, 2009

belajar..dan belajar lagi..

aku belajar sesuatu dari kemalasan aku ari ni.. hehe malas betul ari ni ye yani... self talk..

hurm.. dalam malas2 aku, aku suh wawa ajar aku tukar template blog aku ni.. hehe akhirnya ni hasilnya walaupun tak berapa bagus lagi.. bukan kah masih lagi belajar dan akan terus belajar...

lagi satu yang aku belajar ialah icon2 bergerak ni hehe seronok tgk ia bergerak2 sebenarnya...





hehe cute kan.. ni yang aku belajar untuk ari ni... sesungguhnya aku harap dengan kemalasan aku, tidak la aku dalam kerugian...

dan untuk aku,
semoga akan terus belajar dan belajar lagi.. kerana banyak lagi yang perlu aku belajar...

belajar..dan belajar...


what will u do??

1. What is more difficult for you; looking into someone’s eyes when you are telling someone how you feel, or looking into someone’s eyes when they are telling you how they feel?
= i choose..looking into someone's eyes when we are telling someone how we feel...

2. Think of the last time you were REALLY angry?:
= haha just think i want to eat them hidup2... (but im in fasting month).

3. You are on a flight from KL to Miri non-stop. There is a fire in the back of the plane. You get enough time to make ONE phone call. Who would you call?
= if i'd given a chance to make one phone call..i would call my family..OMG miss my mum.. my abah..my ibu.. everibodi at my home.....

4. You are at the doctor's office and she has just informed you that you have approximately one month to live..
(A) Do you tell anyone/everyone you are going to die?
(B) What do you do with your remaining days?
(C) Would you be afraid.?
A = i will not tell anyone or everybody that i'm going to die.. (keep it secret.. :(( )
B = hurm.. aku nak taubat n aku nak bt apa yang aku tak bt lagi... n puaskan hati semua orang yang aku sayang.... i will make it all true..
C = tipu la lau say not afraid.. haha lam hati dah banyak bt dosa ni oii....

5. You can have one of the following two things: trust/love.
= can i choose both of them... huhu love without trust means kill ur self laa.. trust without luv means pain lorh....

6. You are walking down the street on your way to work. There is a dog drowning in the canal on the side of the street. Your boss has told you if you are late one more time you get fired. What do you do?:
= tolong kot... tapi panggil orang yang lebih berkelayakkan kot....

7. You are unfaithful to your spouse/significant other. Do you tell him/her?
= yup2..before it's gone worse...

8. If you could go anywhere in the world, where would you go?:
= dunia dongeng pun cam best gak... cinderella, peter pan.. saya nak fly....

9. Think of the last person who you really knew that died. You have the chance to give them 1 hour of life back, but you have to give one year of your life..would you?
= yup2..i would..saya sanggup.. saya nak arwah atok saya.. rindu nyer dengan dia.. al-fatihah.

10. Are you the kind of friend that you would want to have as a friend?:
= yes.. tapi tak tahu la diorang lak kan.. hehehe...

11. Does love = sex?
= for me not... love is feeling.. sex just for lengkapi dunia perkahwinan... too giv a men child..

12. When and how was the last time you told someone HONESTLY how you felt?:
= shit man.. kadang2 aku tak tahu aku patut cakap ke tak... malu laa... kadang2 ia tersekat kat tekak ni.....

13. What would be harder for you, to tell someone you love them or that you do not love them back?:
= yes for me..to tell someone that i do not love them back is harder.. dapat yang understand easy laa... dapat yan cannot understand is not easy rite....

14. Excluding romantic love, when was the last time someone told you that they actually loved you?:
= hurmmm last 7 month ago.. (i really2 miss ady)

15. If you had to go back in time and change one thing, if you HAD to, even if you have no regrets what would you change?:
= aku nak tahu kenape dia tingal aku macam nie... sedih giler, kalau dah tahu aku tak kan menyesal dah...

16. Imagine. It is a dark night, you are alone, it is raining outside, you hear someone walking around outside your window who do you call?
= i will shout clearly.. ya allah, mama abah... uwaaa takut nya......

17. Would you give a homeless person CPR if they were dying?:
= i will think twice.. hurm...

18. Are you old fashioned?
= tak rasa nyer.. malas2 aku nak fesyen2 still ada benda yang aku pakai baru2... ikut floe jugak laa...

19. Which would you choose, true love with a guarantee of a heart break or have never loved before?
= y must have heart break.. uwaa tak nak rasa lagi broken heart.. just want sumone love me...

20. If you could do anything OR wish for anything that would come true, what would it be?:
= wish for anything?? i wish i want ady in my life.. never be replaced...

waktu2 yang berdetik buat aku begitu menghargai
saat yang kulalui bersama kamu...

with love,
yani

Monday, September 07, 2009

tolonglah... kembalikan ia......

hari ni cuti nuzul quran....
adakah kerana cuti aku perlu cuti sekali, semestinya tidak bukan.....

sepatutnya aku bt macam2 kerja... banyak benda yang bertangguh sampai aku tak tahu nak bt yang mana satu...arghhhhh

1. buat jurnal makmal, dah 5 sesi tak bertulis dengan baik hanya tulis di kertas conteng,
2. buat asemen, lepas raya ada 3 asemen perlu dihantar.
3. buat verbatim, sebelum balik raya kena hantar.. 17hb.. tapi aku balik 16hb.. macam ner ni.. malas nya aku...
4. baca buku laa, nak exam kan..
5. buat peta minda untuk kukuhkan teori... argggh kemana hilangnya semangat aku.?????
6. asemen bbm(muzik), komunikasi, inventori, n bla..bla..bla...

kenapa leh jadi macam nie... semangat datang n pergi.. tak kekal momentum nya... tak stabil.. khamis ni mid term.. tapi stil tak baca buku langsung... mata ni asyik nak tido jer... terlebih tido agaknya...

asal leh jadi macam nie... dulu aku tak macam ni.. jadi kenapa perlu jadi macam nie... aku perlu mencari kekuatan diri itu kembali. tapi celah mana nak cari.. aku tak jumper... dan perkara paling teruk aku pernah lakukan, sem ni aku tak print lansung notes2 yang lec bagi... ini bukan aku... aku tahu ni bukan aku.. tapi kenapa ini yang aku lakukan...aaarggghhh stresss nya...

dimana silapnya pertimbangan aku sehingga aku begitu leka, konon nak capai target untuk sem ni.. boleh blah la yani lau cara kau macam nie...pointer tak kan naik kalau ko main2 macam nie... (ini bukan kehendak saya, dialog yang mahmud selalu cakap... arghhh bukan ke pilihan di tangan kita???)

arggh aku mencari alasan lagi... bukan kita selalu memberi dan mecari alasan untuk melindungi diri kita... uhrm... ni bukan aku... kembalikan yani yang dulu... yang penuh bersemangat.. yang sentiasa ada cita2.. yang petah berkata..yang otak nya tidak kosong...kembalikan...

aku mencari kekuatan..aku mencari sinar cahaya didalam kegelapan.. semoga aku bertemu dengan sinar cahaya itu kembali... semoga aku berjaya dalam setiap pencarian dlam hidup aku...

Saturday, September 05, 2009

rindu yang sakit

"andai engkau mengerti perasaan di hati ini pasti engkau menyedari betapa hati ku merinduimu bukan mudahnya aku untuk melafazkan cinta sekaliku melafazkan sampai bilapun ku menyintamu rindu memaksaku menyayangi mu tak daya ku menahan segala perasaan aku yang makin gelora setelah engkau menyedari sambutlah cintaku sepi megajar aku tentang perlunya cinta walau pedih walau perit terpaksa aku menghadapi..."

Friday, September 04, 2009

Sunyi

4 september 2009 jam tepat 3 pagi...
kenapa mata masih tidak mahu terpejam...
seharian berjuang di medan peperangan..
seharian bergelak ketawa kononnya untuk menghilang stress..

tapi kenapa masih tidak mahu tidur..
telah aku penatkan badan nie dengan memikirkan segala hal..
telah aku letihkan mata ni menghadap laptop tanpa berbuat apa2..
segala2 menjadi sia2..

aku menziarahi laman web yang agak lama aku tak kunjung..
aku mendengar coloteh pensyarah yang kadang2 terkena batang hidung aku juga..
aku memaksakan diri untuk mendengar walaupun hati ini kuat mengatakan aku bermasalah sebenarnya..
tapi kenapa aku begitu angkuh.. kononnya masalah yang aku hadapi boleh diselesaikan.

tahukah kalian apa yang aku cari selama ini..
bertahun2 aku mencari aku tahu jawapan nya..
tapi kenapa aku masih tiada kekuatan untuk itu..
kenapa aku masih lagi begini..
seolah2 seronak dengan kehidupan ini..

ya allah,
kau tenangkan la hati ku ya allah...
kau berikan lah aku kekuatan untuk aku melakukan perubahan
aku tidak pinta satu perubahan yang dratik..
cukupla kau pimpin aku..
cukuplah kau pantau aku..
semoga aku todak melakukan kesalahan yang sama setiap kali..

aku ingin menjadi hamba mu yang taat..
TAPI.......
kenapa aku tidak mempunyai keimanan yang kuat..
kenapa aku tidak punyai kesungguhan yang jitu...
kenapa aku tidak ada sekelumit keyakinan...
KENAPA??????