Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, January 08, 2014

nasihat pada diri

kadang-kadang untuk dapatkan rasa bahagia dan cinta
kau kena bersatu dengan segala jenis racun celaka.

ya rahman ya rahim.
maha pengasih dan maha penyayang..
tempat asalnya CINTA

cinta agung cinta illahi

dunia penuh dengan racun yang isinya celaka.
syurga pula adalah ganjaran yang isinya bahagia dan cinta.

adil bukan??

kembali pada jalanNYA illyani.
sujud pada yang berhaq

istiqamah sayang
jujur pada hati
jangan zalimi diri
amanah dan sentiasa bertenang

insyallah, kau menang!

amin.

p/s: "baru kena sikit, kau dah macam murai." -kamarul-

Sunday, January 05, 2014

Bonding time I

Bertahun plan nak jumpa.. Selalu tak jadi. Dia sibuk ataU aku sibuk..
But semalam.. Aku gi gak langgar jer.. Sememangnya benda tak plan jadi je kan...
Dia manja.. Aku rasa, lau nabila ada.. Mesti arwah pun manja macam dia..
Al-fatihah.
P/s: sian.. Jatuh masa main ice skating.. Lebam pipi.