Jiwa Penuh Chenta

Friday, January 15, 2010

SETAN sedang BERPARTY di HATI ku....

arghhhhhhhhhhh giler la..
senang tul aku nak marah dua tiga hari ni...
bangang tul...

SETAN,
mesti kau bangga kan dapat buat aku marah...
berparty la kau sebelum aku bakar dengan kalimah ALLAH S.W.T

zikir illyani zikir..
jangan bagi ia mengawal aku..
jangan benarkan ia mengawal pemikiran..
huh

Astaghrifullah Al-Azim


 La Ilaha Illallah

ALLAH S.W.T kenapa kau uji aku dengan kehadirannya...
aku tahu
tak kan diuji seseorang hamba itu melainkan KAU tahu akan kemampuan hamba mu itu...


apa yang kau cuba tegur aku YA ALLAH..
hamba mu ni kadang2 banyak lakukan kesalahan dalam sedar dan tidak sedar..
lau ini adalah teguran dari mu..
aku akan perbaiki lagi peribadi aku..

YA ALLAH,
jangan la KAU uji aku dimana aku tidak mampu menghadapinya..

aku pun masih bertatih dalam menghadapi kehidupan ini
kenapa kau berikan ia untuk aku pimpin..
bukankah sepatutnya aku yang dipimpin ya allah..

ilmuMU terlalu luas untuk aku selami ya allah..
aku ini hamba mu yang tak bersyukur ya allah...
ya allah.. tapi dengan izinmu..
kau berikanlah aku
pinjamkanlah aku
kekuatanmu..
kasihsayangmu
perhatianmu



ingin sekali aku menangis YA ALLAH..
tapi airmata ni seakan2 kering untuk mengalir..
atau aku yang terlalu degil untuk membenarkan ia menanggis dia atas sejadahMU
bila aku sujud kepadaMU..
aku ini hamba yang hina YA ALLAH...
aku mohon andai
nyawa aku ditarik
jangan KAU tarik aku dalam keadaan tengah marah YA ALLAH..
kerana
aku masih tak mampu mengawal kemarahan aku lagi YA ALLAH..


YA ALLAH...
ingin aku jerit memanggil nama mu...
ingin aku jerit memanggil nama mu...


Kadang-kadang Allah Taala patahkan hati kita untuk selamatkan jiwa kita.
Allah Taala patahkan hati kita untuk membuatkan hati kita bersemangat.
Allah Taala memberi kita sakit supaya kita menjadi kuat.
Allah Taala memberi kita kegagalan untuk membuatkn kita rasa rendah diri.
Allah Taala menghantar penyakit pula, adalah supaya kita boleh belajar menghargai segala nikmat yang diberi oleh-Nya


sedang mengkoolkan diri dengan alunan zikirullah,




 

No comments: