Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, January 26, 2010

bila mek cuba klakar sarawak

ok.. 1st kali mek mok cubak lok.. haha bagi manas enjin,,, hehe so ok la kot?? haha tokh nama nya syok sendiri.. hehe

haha mek suka sarawak, dan one day mun dapat gik sinun,, mek mok gi.. haha kitak2 semua doakan mek k.. mek tingin gilak mok gi sinun.. hurmm pasya mek bljar klakar sarawak tokh.. hehe aok la... mek sik bulak.. bukan senang sik mok blja klakar sarawak ni.. berbelit lidah la juak..

1st time dapat kawan orang diam sarawak.. mek suka gila.. hehe oak la.. leh blja klakar sawarak nak.. ??!! nah, mek dah pandey madah sengek2 .. im still learning.. kedak upanya macam pusak padah dengan anjing jak.. haha kadang2 salah juak..

selalu jak kena gelak dengan kawan mek.. hehe yang best nya lah kan.. mek kadang lupak yang mek ni orang semenanjung nak.. ya lah, kadang2 dengan kawan2 mek yang lain. mek tersasul juak klakar sarawak.. hehe telinga mek ni dah biasa gilak dengan perkataan2 sarawak nak..

tau sik..mek bangga gilak mek ada kawan yang sudi ajar mek klakar sarawak.. sik tauk la pa mok polah bilak mek dengan nya dah bawa haluan2 masing lak.. hurmm rasa mok nangis jak bila mek pikirkan.. isk..isk..isk..  mesti rindu gilak dengan nya nanti.. n mek takut juak la, mun sik klakar sarawak dengan nya setiap hari kedak selalu, mek takut mek lupak jak.. sayang nar mun lupak nak??!!

 mok sik nangga kawan mek?? hehe kacak nar... haha nya la yang baik hati gilak mok ngajar mek klakar sarawak.. hehe aok la mek rindu dengan nya... haha sila abaikan pa yang mek madah tek.. hehe sik mok jadik manusia jaik!!!




hurm.. pa gik mok nulis ya.. haha sik tauk la mok klakar pa gik.. hehe time nih mek tulis masa mek sik klakar sarawak selama tiga hari.. kenak??? kenak kawan mek gi kemping.. haha lak sik klakar mek isau lupak jak.. so mek kena buat latihan.. hehe dan mek juak la syok sendiri.. hehe

boleh sik lau mek mok diam sinun??? hehe lupa mok cerita.. hehe duah tiga hari lepas, mama mek gi sarawak.. mek jeles gilak.. uwaaa.. mok juak gi sinun.. isk.isk.. mek mok topeng tapi mama mek sik mok beli.. nya padah mahal dan nya takut mok nangga,.. hahaha kenak mama mek takut ya?? mek suka gilak dengan bnda tokh.. sik pa lah.. one day mek dapat gi sinun.. mek beli banyak2 nak.. hehe


mek akan beusaha gigih dan sik akan malu mok bertanyak sekiranya mek sik tahu satu duah perkataan sarawak...







dari mek yang kacak juak, 



MATAHARI - KNOW NO
Mun tak dengar, x mungkin org lain senyum
Nak dah bertahun kosong, msh ktk jwak mpun
Knak masih xpat hilang, knak tetap ktk
Knak org lain dpt, knak kmk xpat melupak
Jgn pikirlah, xda kmk bermaksud apa
Kita dah berpisah jauh kmk tauk ktk bahagia
Ktk happy, kmk gembira jgn pnah bingong
Hari hujan ktk bsh, kmk nak jd payung
Mun dimakbulkan doa, cgek jak mek mintak
Sblm nutup mata mek hrp dpt meluk ktk
Kali terakhir, punutup wktu mula
Wktu pertama kali meluk ktk kmk rasa bahagia
Mun mek pergi jgn tak nangis sayang
Tak pun tauk nak cinta kmk utk kitak sorg
Air mata mek dah kering wktu berpisah dolok
X pernah mek nyangka kisah cinta kita jd camtok
Matahari.. cpatnya tak hilang
Tnggal kmk sorg..dlm kegelapan
Matahari..xkan kmk lupak
Saat indah kita,.. SELAMANYA
Indah..cney sangkal mek nyayang kitak
Pnah pun mek madah mek lupak kitak..ya bulak
Senyum tak matahari, cerah di tengahari
Siang bercahaya,terang mlm x pernah sunyi
Lap air mata tak, walau nya dalam hati
Kmk dpt rasa bah, hujan x kan berenti
Gney pun tak sayang nya, kmk lebih sayang ktk
Gney pun menanya sayang nya tetap nombor dua
Ktk tempat teratas dlm kaca mutiara
Mungkin ktk x cayak tp kmk madah benar
Susahnya mek senyum dgn ktknya hari2
Senyum tanda gembira, senyum dtg dr hati
Menalah, cinta polah org berubah
Demi ktk benda gila pun kmk sanggup polah
Ktklah isi hati, walau dlm bayangan
Walau sekadar memori nya tetap dalam ingatan
Matahari.. cpatnya tak hilang
Tnggal kmk sorg..dlm kegelapan
Matahari..xkan kmk lupak
Saat indah kita,.. SELAMANYA
Tauk mek, xpernah harap benda nak xkan jd
Tp xhal lah nak kmk luah isi hati
Mun ktk x dengar pun org lain dpt rasa
Puisi, di dlm melodi, mengungkap kisah kita
Bukan mek balas dendam tp byk dah kecewa
Xda niat mek kejam mek x mintak jd camya
Ada cinta mek berik, coba sekuat hati
Xkan semua sebab separuh dah kitak curi
Tinggal mek sorg, malam xpernah siang
Di dalam bilit gelap nak x mungkin akan terang
Kmk xmok cahaya, selain matahari
Sejak ktk hilang hidup mek xpernah berseri
Xpernah mek mintak, kmk dpt lupak ktk
Gney pun sakit rindu, kmk tanggung sorang ajak
Tp yg pasti, cinta mek kekal sampey mati
Ktk sinar hidup mek, ktklah matahari
Matahari.. cpatnya tak hilang
Tnggal kmk sorg..dlm kegelapan
Matahari..xkan kmk lupak
Saat indah kita,.. SELAMANYA
Matahari.. cpatnya tak hilang
Tnggal kmk sorg..dlm kegelapan
Matahari..xkan kmk lupak
Saat indah kita,.. SELAMANYA

No comments: