Jiwa Penuh Chenta

Friday, January 15, 2010

JANGAN BACA!!! (2)

apa yang korunk biasa buat n ko rasa betul??? hahahaha hurm...

Adat (Arab : عادة ʿādah) ialah kebiasaan, resam, lembaga, peraturan, hukum , norma yang dijunjung oleh kelompok masyarakat.

aku cari makna biasa tapi tak jumpa lak.. so aku cuba taip kebiasaan, so dia kuar ni.. hurm.. makna dia norma yang kita junjung kat atas pala kita.. agaknya la.. heheh huh.. benci lak aku malam ni dengan gelak ketawa aku.. tak ikhlas lak bunyi nya...

so makna betul lak.. tengah aku nak cari line beruk band aku nih baut hal lak.. so aku malas nak mencari.. aku nak menaip je skang nie.. hahaha

ok.. apa yang aku nak citer ni mesti korunk dah dengar kot.. haha lau belum lum dengar.. (jap asal lak dengar bukan BACA ke.. hurmm korunk nih!!!)

ok...
aku list kan perkara2 yang aku selalu buat ehh..

1. perkara yang BIASA yani buat ialah selalu sangat tido lepas solat subuh.. tapi seBETULnya yani kena bangun pagi..kemas ke apa yang patut tapi yani akan tido balik...

2. yani BIASA mandi lewat.. seBETULNYA yani kena mandi awal nanti tak sihat lak badan kan...

3. bila yani marah.. yani BIASA lepaskan kat orang lain atau maki je terus atau pun buat muka garang giler.. tapi yang seBETULnya yani kena banyak sabar.. hurmm....

4. yani BIASA on9 lelama.. seBETULnya yani kena on9 sikit study lama2.. hurm...

5. yani BIASA makan ikut suka je.. seBETULnya yani kena makan ikut time nanti sakit perut kena gastrik kan dah sakit,, sian kat yani kan... hahaha

6. yani BIASA ketawa.. walaupun kena marah dengan cgu, walaupun rasa kecik hati, walaupun rasa terasa hati yang teramat sangat2.. seBETULnya yani kena tulen dengan perasaan dan tingkah laku yani..nanti orang kata yani PSIKO.. hahahaha tengook gelak lagi...

lagi apa erk yang biasa yani buat.. hurm.. ntah la dah tak leh nak fikir.. otak makin penat agaknya.. hurm....

nanti la aku sambung lagi.. aku yang BIASA leh kawal perasan dah macam tak BETUL je malam nie.. huh

so, bila kita rasa apa yang kita biasa buat tu selalu nya bukan betul pun..kadang2 kita tak perasan pun apa yang kita buat tu betul ke tak.. n yang lebih penting.. kita selalu rasa KITA PALING BETUL dalam semua hal.. hurm....

arggggggggghhhh jiwa kacau.. mengarut je yang bukan2.. huh............

JIWA KACAU,

 

No comments: