Jiwa Penuh Chenta

Friday, January 01, 2010

2.01.2010 = 1 TAHUN

Salam Pembuka Bicara.. Pembawa Rahmat.. Bacala ia dengan Hemat baru ia Tersemat... =)

pejam celik pejam celik dah setahun rupanya aku berada dalam dunia blog ni... cepatnya masa yang berlalu kan.. dah tak boleh nak patah balik... hehehe bak kata kawan aku... pejam celik pejam celik tu macam ko pejam la... sekejap ke ko pejam.. macam-macam boleh berubah.. so apa yang kita ada depan mata kita harus gengam n hargai.. jangan biar ia terlepas dari gengaman kita...

hurmm... aku memegang kata seseorang dalam dunia psikologi... KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIR... jadi aku adalah apa yang aku fikir...

CONTOHNYA: kalau aku fikir aku adalah sebuah kotak.. maka jadi la aku kotak... tapi kita juga boleh fikir kotak apa, kita nak jadi.. kalau aku la... aku nak jadi kotak adiah... arggghhh bagusnya la kan saat kita dapat membahagiakan hidup sesorang hanya dengan sebuah kota adiah... betul tak?? ni hanya sebuah pandangan yang amatur je bukan profesional k.. so jangan TERPENGARUH...

So, berbalik kepada tajuk di atas.. korunk tahu apa maksud 1 tahun tu...hmm... ia bermaksud dah setahun aku dalam dunia ni... dan dah setahun juga aku kisahkan kisah hidup aku.. berkongsi cerita CANDA TANGIS DUKA KETAWA dengan KALIAN...

(saja ulang banyak kali.. supaya korunk tahu dah setahun aku berblogger...)

dan dalam hidup aku ada 3 diari kehidupan...

1. blog = means semua orang tahu apa yang terjadi.. walaupun ia hanya satu coretan yang ntah betul atau tidak...

argghh kalian mana tahu kalau aku berbohong betul tak?? hehehe

2. diari = buku kecil aku... aku menulis sesuatu dalam nya.. sesuatu yang aku tak mahu sesiapa tahu tapi aku tak mahu kenangan itu luput dalam kenangan aku.. aku tak mahu ia hilang dek hujan dan panas mentari.. jadi aku coretkan ia di atas kertas.. biar ia bisa menjadi bukti bahawa aku wujud ketika kenangan itu berlaku...

3. hati= hanya ALLAH S.W.T dan aku sahaja yang mengetahui..segala2 yang merangkumi tersimpan di lubuk hati ku...

adakah aku nak biarkan cerita ini tergantung je... sebab tiba2 je aku rasa hilang fokus lak.. adehla... hurm... semakin pelupa la aku ni.... MAAFKANLA saya yer kalian...

****************************************************************************

oh ye sebelum aku terlupa nak citerkan peristiwa di kedai makan tadi... baik aku citer dulu.. hehehhe

masa aku gi makan dengan kawan aku ni (status: EX-RUMET aku).. kitorang mmg setiap malam la makan kat kedai ni... so agak terperanjat la bila tukang masak tu tegur aku..

CHEF: BAK PE TAK MAKAN NIH??
AKU: (GELENG JER.. sibuk je la)
CHEF: GMBR SAPA TU?? (DIA TERPANDANG SKRIN HP AKU)
AKU: TERSENGEH SUMBING MACAM BERUK... (adeh la BZ bodi tul la chef ni )
CHEF: ANAK SAPA NI?? ANAK KE?
PIJA: YE ANAK (MUKA SERIUS...)
AKU: SENGEH BERUK LAGI... (ANAK MATA ANAK TEKAK ADA LAH...)
PIJA: YE..
CHEF: BESOK BAWAK LA ANAK.
AKU: TERSENYUM KAMBING LAK
PIJA: ANAK KAT KL...
AKU: PIJA, MUKA NAK SERIUS... (KETAWA TAK TERTAHAN)
CHEF: AWAK(PIJA) TAK DER ANAK KER??
PIJA: TAK DER MASA AKU NAK KAWIN TGH BELAJR NI
AKU: HAHAHA (MASIH LAGI TERSENYUM TAYANG GIGI KU YANG PUTIH BERSIH NI....)


so ni la gmbar yang telah buat aku pecah perut di kedai tadi...
ada rupa anak aku ker?? hhaha yang penting dak ni comel dan ia adalah secomel aku kan..kan...kan....

hmmm.... bila dah terbuka cite pasal kawin ni.. aku teringat la aku chating dengan kawan di KL.. hurm dia cakap status aku di FB n YM... asik cite pasal KASIH SAYANG...huh.. status aku jadi masalah kat ko.. huh... pelik la aku... PELIK SUNGGUH..!!!!!

ello...
kawan.. ko suh aku kawin kan...
aku nak cari mana laki yang boleh kawin erk dengan aku yang DEGIL ni...
haha dah la aku ni KERAS KEPALA...
keras ker?? tak pernah test lagi la...
huh...

cakap nak senang je..suh aku kawin...
tak fikir lak... mana nak CEKAU duit...
huh...

***************************************************************************

aku marah!!!!!!!!

***************************************************************************

hmm... aku mara kejap je.. so jangan nak menolak hak aku untuk bersuara.. hak aku nak tulis apa kat status tu... jangan nak sibuk2 leh tak??? huh.... aku tulis apa yang aku rasa...
dan sekarang bila aku tulis.. ia datang dari hati... kalau ia agak buat korunk rasa geli tau rasa nak muntah dengan status aku.. silakan.. itu bermakna aku dah berjaya buat orang muntah hanya dengan baca status aku je..

so, bukankah PENA LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG,.... ahhh kalian macam tak tahu lak.. aku ni orang nya lembut nampak je BRUTAL beb.. lau nak MENIPU pun tak pandai... huh
bukti nya DIALOG di atas tu...

so apa yang aku tulis tu luahan hati ku.. bila aku tak bagitahu sibuk nak tahu.. bila dah bagitahu sibuk jugak.. ohhhh my GOD.. give me SPACE...

berikan aku ruang
untuk ku lepaskan lelahku
berikan aku tempat
untuk ku berehat

jangan kau ekori aku
seperti bayang2
jangan kau dampingi aku
seperti PARASIT

JANGAN...JANGAN...JANGAN...
aku lelah dengan ini semua..

LELAH..LELAH..LELAH...
madah aku bukan helah
untuk kau rasa bersalah
aku yang rasa payah
aku yang mahu berubah
tapi kalian sering mengatakan
ia secara MUDAH

senang berbicara
payah nak..........
????????

****************************************************************************
yang lelah dan penat,

p/s: maaf aku tak mampu nak berfikiran positif.. aku juga manusia biasa.. tak sempurna mana...
maaf andai orang itu baca post kali ni...

RESAH KU BERALUN KELIRU

again...!!!!! MAWAR HITAM ITU??!!!

aku nak JERIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: