Jiwa Penuh Chenta

Friday, April 02, 2010

PART BY PART =)

assalamualaikum buka bicara, biar ada sudi membaca... =)

PART 1

kalau aku punya kekuatan pakai purdah sudah lama aku pakai... (doakan aku yer!!, teringin jua...) bukan apa sejak dua menjak ni aku rasa sedikit terganggu.. hurmmm insyallah aku akan selesaikan cara baik...

ok, permulaan yang membosankan.. hehe =) dah lama kot aku tak update blog.. ada yang rindu ker?? tak der kan.. (aku kan syok sendiri) .. hehe



PART 2


jum kita terbang ke alam kayangan, dimana dalam alam tu hanya ada aku dan orang-orang yang aku sayang.. ok?? ulang taip: hanya ada aku dan orang-orang yang aku sayang...


hehe jum dik, duk dengan along leh main lawan2 naruto.. haha lau korunk nak tau, seat belakang kereta ayah aku tuh hanya dibenarkan naik oleh adik aku hanya aku,angah nya pun dia marah tak bagi naik.. haha.. 

dik, 
SELAMAT ULANG TAHUN KE-5

walaupun terlewat sikit tapi ia tetap bermakna.. 

yela, dulu tak pandai minta adiah skang dah pandai dah.. mintak yang ada class2 jer.. haha cikai2 tak mahu nya.. hehe.. dulu adik selalu tidur atas pangku along, sampai dah besar ni pun masih nak duk atas pangku along.. haha lau korunk nak tahu dia kata apa.. "along, nak tidur atas bumper!!.." haha aku kata dak ni.... haish.. dia cakap peha aku macam bumper!!! amboi2... tak sayang mulut nih.... hehe tapi dia la penawar duka dan lara aku.. hehe kalian jangan ketawa.. mesti tak caya kan baru 5tahun dah pandai cakap macam tu. haha yang penting bukan aku ajar ok.. hehehe

oh ye mama aku dah semakin sembuh cuma doktor sarankan dia kena turunkan berat badan supaya ia boleh tampung kaki yang sebelah dengan senang, kaki mama yang retak tuh dah cantum sikit, jadi tak perlu masuk besi atau digantikan dengan kaki kambing seperti yang diuar2kan oleh abah.. hehe

ok, family aku memang gurau kasar.. hehe jadi nak kawan lama dengan aku sila tahan dengan perangai kasar aku. haha ye ker??? kasar ke aku.. hurm.. ntah la aku sendiri sebenarya banyak mengalah.. hurm.. (jangan mengeluh illyani)!!! hidup ini terlalu indah untuk kau keluh kesah kan.. ilek la.. segalanya akan berjalan lancar...

PART 3


ok, selesai cerita itu.. kalau rasa tergantung biar la.. aku kan suka cerita ini tergantung.. hehe (saje nak seksa jiwa korunk)

hurm.. korunk tahu kan aku sedang menghadapi peperiksaan akhir sem, dimana ia dah lepas dua paper, akan ada lagi 4 paper.. huhu.. sob..sob..sob.. paper pertama, alhamdulillah tapi untuk paper kedua nih.. aduyai... rasa nak main jolok2 pedang je dalam KESATRIA POYO (FACEBOOK) haha.. rasa sengal semacam jer.. huhu... KURANG PANDAI agaknya... (tapi rasanya dah cukup bijak kot.. haha)

grrr!!! masih dikuasai oleh rasa EGO!!! bila nak berubah ni sayang??!!! <<<<------ gadis ni mempunyai ego yang sangat tinggi, jadi sila berhati2 bila anda atau sesiapa sahaja yang mahu berkawan dengan dia.. haha


PART 3

ok, masih ingt lagi tentang lelaki yang pernah ku cerita dulu.. yang aku cerita dalam keadan marah.. ok, lau lupa sila klik sini JANGAN BACA (1) .. sila baca dan mara aku selepas itu.. haha tapi kena ingt tak semua nya aku cerita kat sini.. selebihnya aku bercerita dengan hati, dengan ALLAH... 


kenapa aku buka cerita tentang nya lagi.. oh, untuk menunjukan bertapa degilnya aku..dia datang Terengganu dua hari sudah untuk hantar anak buah dia di Pulau Rendang... kenapa aku tahu, sebab dia mesage aku, seperti biasa.. mesage nya ku pandang sepi!! (grr bila illyani mula degill!!!, patah tulang pun aku tak hadap dia..) hope so... tapi kalau ALLAH S.W.T nak tunjuk.. sekarang ni pun leh... tapi aku tahu ALLAH S.W.T lebih mengetahui kenapa dia ku layan ku begitu...

dia nak jumpa aku, dia cal, dia msg.. tapi aku kan degil.. semua aku tak balas.. hurmm dan dia pernah tanya, apa salah dia sampai aku benci sangat dengan dia..?? apa erk... korunk rasa korunk tahu gak.. haha aku sendiri pun dah cakap kat dia yang dia tak buat salah apa pun.. cuma aku kot... aku ni je suka buat hal... haha my bad.. poor illyani... =))


PART 4

illyani VS shafiqa


??
?
,
???

p/s: kami tetap orang yang sama ok!! haha


dengan penuh rasa kasih dan sayang,


 

No comments: