Jiwa Penuh Chenta

Friday, April 30, 2010

10 Sebab Pejuang Chenta Menggunakan Internet

vroooommmmmm vrooommmmmmmmmm!!!!!!


(adushhhh, start dah nak pi merempit!!!!) 


haha ok... post kali ni akan ada unsur2 jiwa kaco (macam iye je akan ada.. haha selalu nya melencong ke arah lain!!!).. sebab bagi aku la kan atok.. aku guna Internet bila jiwa aku kaco jer.. hahaha (baiklah, harus semakin serius ??!!!)<<<------ tabik spring la lau wa leh serius....

"suka dalam serius, serius dalam suka"

hehe.. jap2... sebelum tuh korunk kenal ker sapa atok nih?? hehe lau geng2 Kesatria Poyos yang baca post nih aku rasa korunk semua terlebih kenal kan..kan..kan..kan.. hahaha lau tak kenal.. aku lebih sudi menyerang korunk bertubi-tubi.. 

ok, aku kenalkan dulu empunya EMPAYAR POYOS, hebat la jugak atok nih sebab mempunyai pengalaman hidup yang terlebih poyo dari aku.. hehehe lau korunk yang bukan pemain game Kesatria Poyos mesti rasa terharu lagi haru dan leh jadi biru bila lihat trade mark atok kesayangan ramai nih.. hehehe 

" PAHIT GETIR PERJALANAN SEORANG ATOK YANG TERAMAT POYO!"

ok.. kembali ke niat asal aku. 10 sebab aku menggunakan internet. adalah:-

  • aku suka main facebook.
 aku leh main facebook tanpa makan dan minum.. 
haha baru2 nih aku try buat tanpa mandi sehari suntuk. terer tak?!!
haha sanggup ke buat macam aku buat?? hahaha

kepada peminat aku:

SILA JANGAN MINAT SAYA LAGI!!

haha aku kenal game paling poyo nih dalam facebook la.. 
so ia sungguh bermakna....

i luv u la Kesatria Poyos... 
  • aku nak update blog aku pun senang.
sejarah tertubuhnya blog nih, 
adalah untuk melupakan bekas kekasih hati yang tercinta 
setahun lebih yang lalu.. 
dan sekarang aku lak ketagih nak berbelog 
sebab ada gak la yang baca post sengal2 aku nih...
aku kesian dengan korunk nih.. asik baca blog aku je..
haha apa la yang korunk dapat kan.... 
  • aku nak chating/main komen2 dengan skandal2 a.k.a kawan alam maya aku pun senang.
hehe skandal itu penting, bila bosan2 leh cari diorang.. 
leh sembang2 dengan diorang.. 
leh luahkan apa yang aku rasa.. 
yang penting harus jujur la 
walaupun mereka itu kawan2 alam maya... 

"biar muka tak lawa, hati mau lawa lorh"


haha tetiba lak kan..
kat status aku tue ada relationship with Pejuang Sensasi..
haha sensasi kah beliau?? hahahaha


kiranya nih macam bodyguard aku la kan dalam Kesatria Poyos nih!!
betul ker??

  • aku suka tengok gambar2 yang cantik2.
aku ni minat photography.. aku baru sedar akan minat aku..
dah tua baru sedar.. harap tak terlambat..
dengan guna internet nih..
aku leh la belajar cara2 nak tangkap pic yang cantik dan edit pic bagi lawa..
ada pic?? bagi kat aku.. lau tak cantik diam.. lau cantik terjun bangunan!! 




atok, dikesempatan ini aku nak atok buat la gathering untuk geng2 Kesatria Poyos nih
leh la aku bergambar sakan lagi.. hahaha
boleh atok?!!
  • aku leh layari laman web rasmi Universiti Malaysia Terengganu (UMT)
ni memang perkara wajib bagi student UMT la kan..
segala pengumuman, nota, segala cacian, dan 
segala yang berkaitan dengan UMT akan dipublish di laman web rasmi... haha
(cacian tu aku kelentong je ok!!)

haha tapi laman web Empayar Poyos tak payah suh pun aku gi lawat tiap2 hari.. 
cuma tak tinggalkan jejak jer...
(poyo tak??)
  • aku suka donlod lagu2 mp3,video klip dan juga pic2 pemandangan
ok.. lau orang lain gila mendonlod muvee...
aku gila mendonlod lagu, video klip dan pic yang berunsurkan pemandangan.. 
haha oh ye, lupa lak.. 
pic yang ada ayat2 best tuh pun aku suka gak.. 
bukan apa kadang2 aku jadikan ia wallpaper.. 
sebagai pencetus semangat..

 
aku dedikasikan kata2 semangat ini
buat warga Kesatria Poyos semoga kalian teruskan perjuangan 
bersama Pejuang Chenta!!
  • aku tak suka sebenarnya tapi kena buat gak la (perkara2 yang ilmiah lorh)
[muka ketat]
  haishhh nak ke tak nak ke wajib lorhh..
kena guna internet gak nak cari bahan2 asemen aku nih...
lau asemen aku senang2 tak pe..
asal ada asemen mesti kena cari jurnal
jurnal lak lau senang cari takpe..
lau tak cari asemen tak siap..
bila tak siap..
walaweh wa tak grade la...
dah la aku nak kawin.. 
sampai bila asik nak belajar kan..kan..kan.. hahaha
 tapi lau Kesatria Poyos memang aku laju.. haha sanggup ku redah lautan api!!

  • aku suka layari laman web seperti:-
  1. iLuvislam, ok.. aku bukan la baik sangat kan.. tapi kita ni lau leh biarlah dalam memain pun kita masih ingat akhirat.. (solat aku berlubang2 lagi nih!!! haishhhh)
  2. penulisan2u, dulu sebelum aku minat photography kan.. aku minat baca novel.. haha skang ni leh kira dalam setahun bape banyak novel aku baca.. dan skang bape banyak album pic2 yang syok sendiri..dalam lappy kesayangan aku nih....so skang aku hanya guna internet untuk baca novel2 atau cerpen on9 jer.. haha hebat dah zaman skang!!
  • aku kena pakai broadband la lau nak guna intenet (pentingkan??!!)

kat Terengganu line dia memang macam harun!!
haha sakit je hati ni lau duk kat sana..
makian, hinaan, dan cacian memang tak terkira bakul dah..
tapi...
lau kat Key Ell memang best tul.. 
line dia laju gila dan leh bertahan selama 8jam..
gara2 aku bagi dia minum tonik jambu atok..
 ini la dia berukband kesayangan hamba..
weeee~~~ boleh la main game Kesatria Poyos dengan jayanya....
  • aku guna internet sebab nak main game kesatria poyos nih (paling penting!!)

aku ketagih dengan game ni..
aku sanggup tido lewat.. bangun awal pagi sebab nak main game nih
haha serius dowh!!!
aku tak main2 pun... hahah
lau ada exam tentang Kesatria Poyos.. haha insyallah aku dapat A+++
haha macam siot!! 
hidup tak lengkap lau tak main Kesatria Poyos..
aku sanggup kena mara, kena maki..
haha apa2 pun serangan tetap akan dilakukan
oleh 
PEJUANG CHENTA!!!


p/s: haha macam2 leh dapat lau ada internet ni atok.. 
nak cari boyfrenz, gurlfrenz dan kawan2 pun boleh.. 
panjang kata segala2 di hujung jari telunjuk je atok.
wei post nih penuh dengan rasa kePOYOan tak??
haha

KEPADA GENG2 KP YANG SERTAI KONTEST NI.. SILA LA TIRU..
hahaha
(mesti korunk nak cilok sikit kan.. hahaha)
yang benar Pejuang Chenta yang sun melesun lagi Poyosss,

13 comments:

Anonymous said...

hehehe...ok gk..ada lawak2..-Azra

Illyani Ismail said...

haha adeh la.. lawak ker?? pala aku sakit dowh fikirkan nya.. hehehe

but thanks.. hehehe

ScHaN クレヨンしんちゃん® said...

mmg jiwa kaco.. ahaks!

Illyani Ismail said...

uiks yus... haha adeh la.. jiwa kaco sebab nak menang nih.. hahaa leh pi jenjalan2.. lau ada rezeki nnti.. hahaha

Ad Rifza said...

Mmg kacau bilau..ekekeke..Abg Ad pun fening baca...fening lah fening lah..:P

udacun said...

gud luck... aku xde idea ag..tggu la kang aku wat lau muncul idea

DarkCaspian™ said...

hahaha..lawak nih...bagus idea ko...aku nk wat entri seriusla...xnk tiru ko..hehehe..bgus idea ko..len pada yg len....aku nye tggu mlm ni..nk len gak,xmacam org len..siyes beb..xdek gelak2...hahaha

Illyani Ismail said...

abg ad, adeh la.. yani pun dah naik fenin gak nih.. hahaha haishhhh semua abg add la nih..

ann, haha sila jangan curikk idea saya ok.. hahaha

faisal, haha tak der gelak2 er.. aku tgh ada jer.. hahaha

DarkCaspian™ said...

weh...jgn cakap aku tiru ko okk....hikhikhik....

DarkCaspian™ said...

gudluckkk

Illyani Ismail said...

faisal, haha ko tiru yeah2.. ko tiru la...

max said...

hang tulis b'belit2 lh...
pening aku baca wei...
nasib baik kpala ni tul lg...heheheh...

Illyani Ismail said...

max, haha berbelit tu la aku.. haha adeh la.. kasi pala ko berfikir sikit.. hehe