Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, July 05, 2011

apakah plup fiction?

apakah dia.. aku pun baru tahu pasal ni.. bertapa mengomnya aku dalam dunia penulisan.. mungkin sebab aku hanya menulis apa yang datang dari hati tanpa mengetahui standard sebuah penulisan.. siyes aku tak minat dan menggilai dunia penulisan.. bakat dari mama tidak aku ambil semasa proses pertukaran bendalir diantara abah dan mama.. hehe

so dipendekkan cerita supaya aku faham apakah itu plup fiction mereka telah buat aku faham walaupun aku sedikit blur dan terus berusaha untuk faham. antaranya ialah:-

  1. zoul yazix :pulp fiction ini adalah karya yang mengandungi imaginasi yang kadangkala tidak masuk akal dan berbaur ngeri dan tidak semestinya berbasiskan fakta tapi boleh jadi unlinear, surreal dan bermain dengan minda.
  2. lucifer: pulp fiction adalah karya yang orang panggil murahan, kotor negatif dan manis baunya kata orang di zinesatumalam.
  3. khairul hisyam: paling senang pulp itu jenis karya yang diprint atas kertas murah dan dijual murah. biasanya cerita tiada batas, tiada peraturan, linear ke, non linear, terserah. mengikut selera dan kreativiti penulis.

dan percubaan yang pertama aku;

"Berpeluh-peluh menahan rasa seperti dipaksa melakukan proses penukaran bendalir diantara jantina. adakah ia sesedap teh tarik ais yang aku minum petang tadi atau kek coklat indulgence di secret resipi. Curangnya si rama-rama dengan sang naga maka satu pembunuhan di atas ranjang sedang di jalankankan."

biasa je.. tapi aku suka. hehe

 

p/s: diam dan terus diam.

No comments: