Jiwa Penuh Chenta

Monday, March 28, 2011

Introspeksi

"..Biar waktu mengubat rindu
Tiada ku mencari sebarang penawar pilu.." 
imran ajmain



tetiba je aku jadi angau dengan beliau... er.. setelah hati ku kecewa gila nak mati putus kasih dengan Zahiril Adzim... kasih mula beralih arah.... sejak bila?? sejak dua hari lepas.. mp3 aku asyik bersenandungkan irama 'selamat ulang tahun sayang'.. hurm... lepas tu saje search lagu2 lain beliau.. yang menarik hati lagu 'Ghaib' yang aku rasa macam sinonim dengan jiwa aku sekarang.... yang atas tu lagu 'dia' best jugak... dengar lagu ni.. buat aku rindu someone... dengar lagu Ghaib rindu makin menjadi2... tapi biarlah masa merawat...

semalam hari yang syahdu dan sayu bagi aku... semalam jugak kehidupan ajar aku sesuatu.. susah ye, bila masa kau sendiri perlukan sokongan tapi masa yang sama kau juga perlu beri sokongan pada orang lain.. payah.. sumpah payah.. bila mana hati kau sedang menangis... masa yang sama kau kena dengar setiap rintih dan tangis.... hurm.. sakit dan perit.. tapi masa itu lah segala kekuatan menjelma.. nah, masalah aku hanya kecil kalau mahu dibandingkan dengan fulan bt fulan...

kehidupan memang cikgu yang terbaik... terima kasih...

semalam doa ku panjang atas sejadah.. semalam hari muhasabah diri.. semalam aku baru teringat setiap janji yang aku tabur pada yang ESA... semalam aku berjanji lagi... aku tabur lagi.. semoga kali ini aku sentiasa ingat janji aku...  janji kepada manusia, kalau aku mungkiri, aku boleh minta maaf.. mohon diampunkan.. tapi bagaimana dengan janji aku dengan yang ESA.. selalu aku mungkiri.. yang selalu aku buat2 lupa.. bisa diampunkah dosa mungkir janji itu?? haishhh....

"If you love something set it free. If it doesn't come back, hunt it down, beat it with a rock & drag it back home!"
cam kejam je.. haha but i like this status.. haha curik dari frens facebook....  tetiba rasa nak bersemangat balik memburu sesuatu...

"If I fail, I try again, and again, and again..."
If YOU fail, are YOU going to try again?
It matters how you're going to FINISH...
Are you going to finish STRONG?


hoho.... penguat semangat... yeah...  aku yang boleh dikatakan sempurna sifat masih mengeluh itu ini... apatah lagi orang kelainan upaya.. hurm... syukur nikmat..


ALHAMDULIILAH......

  

p/s: saya penat jadi penunggu.. tapi kalau jadi penunggu itu buat hidup saya semakin kebal apa salahnya...

p/s/s: jum solat zohor... doa panjang lagi atas sejadah kali ni... 


p/s/s/s: cik iman, jangan turun naik ye...  cik hati, sila senyum....



2 comments:

Sutera_suci said...

Be strong and smile..all da best :)

Illyani Ismail said...

cik sutera...
yeah... thanks... ngeee