Jiwa Penuh Chenta

Sunday, February 13, 2011

# Monolog 5; macam kentut, PUAS

duduk di library dengan meja penuh buku..

ini encik tunang saya.. 
tajuk untuk FYP saya.

akan bertunang dengan dia selama setahun. harap segalanya berjalan dengan lancar. sumpah chenta tertumpu padanya.. 
*khayal...
walaupun aku rindu pada seseorang.rindu macam nak gila.. aku tak nak mati lagi sebab masih ada kerja masih menunggu aku.. 

kau pernah rasa tidak dihargai???

kau pernah rasa dihina tapi bukan dihina melalui perkataan atau dimaki hamun.. tapi dihina melalui tingkah laku???

kau pernah rasa tidak dipedulikan???

kau pernah rasa seoalah-olah tidak penting langsung dalam hidup seseorang???

kau pernah rasa duduk bersabar dengan karenah manusia yang kau sayang, tapi dia sedikit pun tak paling ke muka kau???

kau pernah rasa down secara tiba-tiba bila setiap ajakan kau dipandang sepi atau dipandang sebelah mata sahaja???

kau pernah rasa nak marah gila-gila at the same time kau rasa rindu gila-gila???

kau pernah rasa nak putuskan hubungan yang ada, kau nak remove segala relationship yang ada tapi kau tak mampu nak buat sebab kau sayang sangat2 walaupun si dia buat tak peduli kan kau???

kau pernah rasa? kalau pernah rasa.. bagus!! ucap tahniah pada diri sendiri sebab;

"Pain makes you stronger. Tears makes you braver. Heartbreak makes you wiser. So thank the past for a better future."

sumpah!!! aku rindu kau.. tapi aku kuatkan hati.. sombongkan jiwa.. nah!! aku tahu kau pun tak peduli kan.. aku je rasa.. dan aku sikit pun tak faham apa untung kau diam.. dan aku tak faham selagi kau tak fahamkan aku.. dan kau untung.. aku masih mampu bersabar walaupun airmata ni banyak kali tumpah untuk kau... 

p/s: sila bayar harga air mata aku yang hilang okeh?!

p/s: hati aku ni sedang bina tembok tinggi..

p/s: aku rindu, aku kecik hati, aku sakit hati,..semualah..

p/s: kan bagus lau dia tahu apa aku rasa. mesti lega kan.. macam kentut.. puas bila dapat kentut.

p/s: ........ 


 

No comments: