Jiwa Penuh Chenta

Saturday, January 01, 2011

2011 - tabah, cekal, kuat, ketawa,

bangun pagi dengan emosi yang agak stabil.. baru aku pasan, aku lewat 3hari.. padanla emosi asyik nak menyambar je.. untung ker jadi perempuan?? aku selalu tertanya2 kenapa aku perempuan bukan nya lelaki.. 


tak bersyukurkan persoalan itu.. 


dah tahun 2011, selamat datang... dan selamat tinggal tahun 2010.. segala memori yang tercipta, akan aku padam satu persatu.. padam memori lama untuk masukkan memori baru.. [mahu cuba?, perlu latih otak bertahun2..]


azam tahun ini?? aku tak pernah ingat sama ada azam aku penuh atau tak.. tapi kalau wish list tuh memang ada.. sama ker?? tahun ni macam-macam aku nak.. harap2 tercapai...  mahu yang bahagia2 sahaja.. terbang jauh2 segala derita dan sengsara.. cukup-cukup lah....




cerita 2010



  • dua semester dalam setahun.. dua-dua aku tersungkur... [gagal dengan cemerlang]
  • diugut!! pernah rasa perasaan diugut.. besar bukan tiket untuk kau ugut aku.
  • CHENTA; semoga berkekalan.. aku juga tak sempurna untukmu.. juga tak bisa memahamimu.. MAAF. [Percaya, Jujur dan Setia]
  • keluarga; bermacam-macam dugaan datang bertimpa-timpa.. semoga ini mengeratkan lagi kasih walaupun aku rasa seperti satu kepura-puraan.
  • persahabatan; seperti itu kau yang musnahkan.. hilang kepercayaan.. aku mati!!
  • kewangan; masih miskin seperti dulu.
cerita 2011




  • MASIH BELUM SEMPURNA.....
mereka kata; tutup buku lama.. buka buku baru.. tapi dalam kisah hidup aku.. yang lama sering kali datang bertamu.. pada siapa aku mahu mengadu??

lupakan kisah lama.. dah basi walaupun kisah itu sering diungkit.. selalu sangat diungkit.. hati tentu tak puas.. akhirnya kemarahan, bentak2.. emosi pula semakin tercalar...



Pesan Zara,
"Diam dalam terpaksa.
Sakit, jangan kau asak dada.
Ini bukan masa mengeluh, payah susah hidup macam neraka,
Waktu ini untuk gembira.
Saat untuk gunakan semua tenaga.
Agar kekuatan tidak dipersia.
Tarik nafas dan hembus ke semesta.
Ketawa."

selamat tinngal cerita semalam....

No comments: