Jiwa Penuh Chenta

Friday, December 31, 2010

Tahun 2011

berpuluh tahun dahulu seorang gadis kecil yang cuba mencari makna bahagia.. bila kasih dibahagi2.. bila sayang perlu diraih.. bila cinta perlu ditadah.. berpuluh tahun dahulu seorang gadis yang menginjak remaja terpinga-pinda dalam mencari maksud yang tersembunyi dalam setiap detik yang terjadi dalam diri.. berpuluh tahun dahulu seorang gadis yang umur nya mencecah angka dewasa kadang-kadang hampir tersungkur dengan karenah manusia-manusia yang menjadi kesayangannya...

bila mana tahun-tahun lepas dijadikan pengajaran dan sempadan.. tahun-tahun berikut inginkan sesuatu yang lebih baik... kau hebah pada teman-teman mu aku kuat, aku kebal, aku tabah, tapi kau percaya tak?? kekuatan aku kekebalan aku, ketabahan aku hanya satu kepura-puraan... aku perlu lakonkan aku kuat supaya kau juga kuat.. kau tengok, betapa aku sayangkan kau dunia akhirat..

aku semakin tak kenal bagaimana rupanya dunia sekarang ni.. semakin tua.. semakin rosak.. aku semakin tak kuat... mana pergi semua kekuatan dulu.... hancur berkecai...

tahun baru?? seperti tahun-tahun lepas.. tetap sama.. tak ada yang akan berubah,,,

No comments: