Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, December 08, 2010

untuk KAWAN-KAWAN yang kita SUKA

sorang kawan kata CHENTA boleh buat seseorang itu GEMBIRA.. yup, aku tak nafikan... and same time CHENTA juga buat kau rasa SAKIT... tapi bagi aku selain CHENTA, ada benda yang boleh buat aku GEMBIRA iaitu KAWAN-KAWAN..

aku bukan nak cerita pasal CHENTA tapi KAWAN-KAWAN yang KITA SUKA.. mesti korunk ada kawan yang korunk suka kan... yela, zaman sekolah tadika dulu lau tak nak main permainan mesti tak nak kawan kan.. lepas tuh yang kawan sorang lagi ni kata .."tak nak kawan sudah, nanti tetek kau tinggal sebelah" so naif kan waktu dulu2..

sekarang ni pun, kita hanya berkawan dengan orang yang kita suka je kan.. betul tak?? contohnya yang sekepala dengan kita [tidak bermakna kembar siam okeh], yang cantik or yang pandai.. sebab semua orang ada kepentingan disitu... jangan nafikan statement aku ni..

kau suka kawan dengan apa?? aku selalu tanya soalan ni kat kawan-kawan aku.. dan diorang akan jawab "kau lawak, kau suka buat orang ketawa" owh yeke, haha terima kasih la kalau itu yang korunk fikirkan..  aku tak rasa pun aku lawak.. tapi aku buat macam tu sebab aku nak gembira.. 


seperti contoh, kau mahu gembira,kau kena gembirakan orang lain dulu.. kau nak penghormatan, kau kena hormatkan orang lain dulu.. kau nak chenta, kau kena chentakan orang lain dulu.. itu la yang aku faham.. apa yang kau nak, kau kena buat dulu.. baru kau akan dapat balasannya balik.. tapi bukan dari orang yang sama kau gembirakan.. mungkin orang lain akan gembirakan.. sebab dunia ini bulat.. dan ia berputar-putar..


dan untuk KAWAN-KAWAN yang KITA SUKA,
sungguh aku bukan kawan yang baik.. tapi aku hargai korunk seadanya.. serius, aku selalu rasa hidup aku sunyi.. tapi dengan kombinasi CHENTA dan KAWAN-KAWAN yang KITA SUKA.. hiudp aku jadi lebih bermakna.. walaupun kadang2 jiwa sedikit kacau.. itu lumrah seorang gadis seprti aku. yup.. itu sangat-sangat pasti..






p/s:dah 60hari bersama kamu...

No comments: