Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, February 23, 2010

hadir cuma seketika

bila rindu itu berlabuh.... aku yang nanar.... sungguh aku cuba jadi kuat.. sekuat akar yang mencengkam tanah.. namun aku manusia adakala aku kalah... kalah dengan permainan perasaan..

argghhhh hebat kau bermain kata... aku yang kecundang... aku jadi hairan, mudahnya mereka yang putus kasih mendapat penganti.. jujur kah mereka pada pasangan yang baru...

ye!!! aku akui, kita perlu cari sesuatu untuk kita lupakan episod cinta yang tak kesampaian... nah!!!! aku berikan kan kamu semua 1001 alasan DUNIAWI... aku senaraikan ia.. mahu kah kalian  tahu??? apa yang aku lakukan untuk aku tidak fikirkan sedikit pun tentang dia...

biarlah aku saja yang tahu.... biar aku yang rasa sakit itu.. kepada kalian yang aku sayang?? tentu kalian pelik kenapa aku panggil kalian sayang, lalink, dear, yang,... hurmmm... aku bukan PENGEMIS CINTA dari kalian.. aku juga PEMINTA SEDEKAH kasih kalian...

aku panggil kerana aku tak mahu RASA itu itu semakin hilang dalam diri aku.. (ye, kalian boleh anggap ini hanya salah satu alasan aku yang paling agung!!!) silakan.. kalian yang baca.. kalian yang rasa.. TOLONG JANGAN ADA RASA SIMPATI!!!!

AKU TAK PERLUKANNYA...!!!

sungguh aku tak perlukan simpati kalian..cuma aku mohon, cukup la sampai disini rasa rindu itu..walaupun ia dah tak sekerap dulu..naman kehadirannya kadang2 bisa buat aku jadi manusia paling hipokrit!!!!



Kemanakah dikau, 
Lamanya ku menanti cinta, 
Setelah segalanya dikau, 
Rampas tanpa rela..
Hilang semua rasa, 
Pedih kian terluka, 
Hebatnya diri ini diduga.. 
 
Mengapa hadir cuma seketika, 
Mengapa cinta bukan untuk selamanya, 
Adakah ini permainan, 
Dikau persendakan, 
Kesucian.. 
Chorus :
Sayang, 
Cinta kau permainkan, 
Masih dalam ingatan, 
Sukar 'tuk kulupakan.. 
Tiada, 
Lagi mahligai indah, 
Kau tinggalku tanpa rela, 
Namun pasrah ku terima.. 
Kelamlah dunia semua hancur musnah lara, 
Kerna tanpamu ku, 
Kehilangan, 
Kesepian, 
Selamanya...


bila ia berlabuh, ku kenang saat terindah bersamamu... dan ku doakan agar kau bahagia.. dan izinkanlah aku turut bahagia...



 


No comments: