Jiwa Penuh Chenta

Thursday, February 04, 2010

kadang-kadang aku......

aku tetap aku.. 

walaupun 1000 kali aku kata aku nak jadi orang lain.. haha dan aku bukan raksasa betina seperti beliau cakap.. (cis, haha bt aku tergelak je bila di ingatkan balik kisah raksasa betina nih!!) dan aku bukan pembunuh juga seperti yang beliau katakan (hanya kerana aku mengaku aku pijak semut ia gelarkan aku PEMBUNUH!!)

sadis sungguh beliau itu.. haha tapi itu bukan yang aku nak share hari ni.. apa aku nak share hari ni.. adalah

hmmmm... kadang2 aku lupa siapa aku.. untuk apa aku diwujudkan di bumi ini.. kenapa?? sebab apa? kadang2 aku lupa....

kadang2 aku lupa bahawa aku ni anak kepada mama ibu dan abah...sudah terbalas kah jasa2 mereka membesarkan aku???

kadang2 aku lupa bahawa aku ni cucu kepada wan, atok, nenek, tok pah... sudah terbayarkah kasih sayang mereka limpahkan pada ku??

kadang2 aku lupa bahawa aku ni kawan kepada kawan2 aku... 

kadang2 aku lupa aku kakak kepada dua orang adik lelaki aku dan mungkin akan ada ada adik yang lain lagi... insyallah... ramaikan la ahli keluargamu...sudah jadi role modelkah aku kepada insan yang aku sayangi itu???

kadang2 aku lupa aku seorang pelajar... ada tugasan yang harus aku siapkan.. ada perkara harus aku segerakan..sudah siapkah semunya???

kadang2 aku lupa bahawa aku suatu hari nanti akan jadi isteri kepada suami aku, adakah aku dah persiapkan bekalan2 yang harus ku bawa ke alam rumah tangga... dah pandai masak kah illyani??? 

kadang2 aku lupa aku bahawa suatu hari nanti akan ada si kecil memanggil aku ibu... sudah siap kah aku tentang menempuh alam itu?? sudah tinggikah kesabaran mu wahai illyani untuk mendengar rengekkan si kecil itu setiap malam nanti.. siapkah fizikal dan mental??

kadang aku lupa bahawa aku ni manusia bukan robot yang tiada hati dan perasaan.. arghhh aku juga punya perasaan, dan kadang2 ingin disayangi dan diberi perhatian.. sungguh aku manusia BIASA.. bukan LUARBIASA...

kadang2  aku lupa bahawa aku ni diciptakan untuk apa?? apa tugasan aku di bumi ALLAH S.W.T  yang hanya pinjaman ni.. 

aku lupa.. sungguh kadang aku lupa.. 

kadang aku selalu rasa diri ni terlalu bagus.. hebat  tapi aku lupa ada yang lagi dan lagi hebat dari aku..

sungguh aku lupa...

dan 
aku tak mahu terus menerus lupa... hurm...


kadang2 aku,


 
p/s: sungguh kadang2 bila rindu meryerbu aku jadi sang perindu.. sungguh aku rindu rumah... =))

No comments: