Jiwa Penuh Chenta

Friday, February 05, 2010

bila aku MULA @ KENA jaga hati orang lain!!!

bukan senang nak puaskan hati orang lain
kadang kita sendiri terpaksa memendam rasa 
kita sendiri terpaksa mengalah

ye!!!
mengalah bukan erti kalah
tapi aku ni hanya manusia biasa
bukan
LUAR BIASA

aku ni bukan NABI...
aku ni ILLYANI
punya rasa marah juga

ye!!!
salah aku tak pandai kawal rasa itu
tapi 
mana sifat TANGGUNGJAWAB dia sebagai seseorang itu
mana??? mana????

kita semua ada OTAK kan..
tapi sayang ramai yang tak nak guna OTAK kan..
aku juga salah seorang dari itu
sebab itu aku tak leh nak kawal marah aku..

ye,
silap aku..

maaf,ok!!

pada dunia aku mohon..

maaf la...

tapi dia,
sikit pun tak minta maaf kan..
sikit pun tak beri perjelasankan..

ok aku berfikiran positif,
ambik jalan untuk mendiamkan diri seketika

sebab???
sebab aku tengah mara..
haha aku ni manusia
nama pun manusia
bukan ke dah belaja manusia itu UNIK!!!

bila terlalu lewat penjelasan yang kau beri 
kau ingat aku leh tima..

ok, lau aku tima

tapi ada sedikit rasa terkilan
susahkan
"hati yang terluka umpama besi bengkok
walaupun diketuk sukar kembali kepada 
bentuk asal"

kita berkumpulan
kalau aku nak ikut rentak kau
bagaimana rentak yang lain
aku juga ada rentak sendiri
arghhhh

abaikan!!!

aku masih menunggu
kata2 perjelasan dari seseorang pemimpin

aku masih menunggu 
kata2 penjelasan dari seorang rakan

aku masih menunggu
kata2 penjelasan dari seorang ahli kump

aku masih menunggu
kata2 penjelasan dari seorang adik

TAPI!!!

aku minta maaf terlebih dulu
kalau kau tahu dari orang lain..
mungkin hanya seperuh sahaja yang betul..
aku minta maaf kerana telah mengeluarkan 
kata2 hikmah dari mulut aku..

aku lepaskan pada orang lain..
sebab
aku KENA jaga hati MANUSIA
HATI 
aku
tak der sapa jagakan..

huh!!!

aku yang bersalah,

 

No comments: