Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, March 04, 2009

kenape ye jadi macam nie??!!KENAPA

ntah lah... tak tau nak cakap per.. nak mula dari per... yang penting nak tau kenaper... tapi yang kita nak tahu tu sebenar nya kita taktahu apa benda tue.. asemen berlambak2... alhamdullilah dah hampir siap... dalam sedar tak sedar lagi sebulan nak final dah.. Ya ALLAh, cepatnya masa berlalu... segala ilmu yang dipelajari adakah aku ingat sampai bila2 nti?!... hmmm harap ingt la kan?... kenape yer jadi macam nie? apa yang jadi nyer.. semua ni kebetulan ke atau suatu takdir!!! 2tahun lepas, aku pernah nak terserempak dengan seseorang hamba ALLAh ni... tak sampai berapa minit aku terserempak dengan kat pudu raya... tapi nak tgur time tu kau jadi tak berani walaupun kami saling kenal... (sebenarnya aku terkejut.. hehehehe) hurm.. tu kebetulan ke takdir yer?? hurmm skang dah masuk 4hb mac 2009 sekejap je kan masa dah berlalu... kadang2 tertanya2 gak apa yang aku dah lakukan sepanjang 23tahun kat muka bumi nie... banyak ke amal ibadat aku selama ni.. atau banyak dosa yang aku himpun... kenapa ye jadi macam nie??!! bila difikirkan balik untuk apa kita sebenarnya? ada hamba allah pesan kat aku, suh aku cari sikap aku sebenarnya, apa yang aku nak sebenarnya..sebenarnya aku tak tahu apa yang aku nak sebenarnya...kenape yer jadi macam nie..kenapa..kenapa..dan kenapa.....

2 comments:

sahabat said...

salam..
jangan risau..
smua DIA yang aturkan..
seorang yang beragama masehi(kristian) kira 1800 tahun yang lalu pernah berkata"saya tidak akan melakukan satu perbuatan pun jika tiddak ada imbalan/upahnya"
sahabatnya bertanya.."siapa yg mengupah engkau??"
dia menjawab"tuhanku..tuhan pemilik langit dan bumi..tuhan yg mengutus isa sebagai rasulNYA.."

DIA telah memberikan kita akal, maka gunakanlah..fikirkanlah..fikirkanlah..
islam agama fitrah(sesuai dgn akal)maka gunakanlah akal itu..

Illyani Ismail said...

wasalam..
alhamdulillah.. apa yang diaturkan mmg yang terbaik untuk hambanya..
n bukankah ALLAH S.W.T itu perancang yang terbaik..
kita hanya merancang DIA yang lebih berkuasa untuk menentukan...
insyaallah ana akan berfikir dan menggunakan akal ni sebaik yang mungkin..syukran