Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, March 17, 2009

apabila HUjaN !!

salam rahmat pembuka bicara...

hujan rintik2 air bergelombang...ni ayat yang ana selalu nyanyi waktu kecik2 dulu.. tapi baru2 ni dila (teman tido ana ) ada cakap yang ana nyanyi salah hehe salah ker?? ntah la.. dia kata hujan rintik2 air bergelora..setahu ana yang bergelora hanya lautan.. air bergelora ker?? pelik sungguh.. ketawa ana dengar lirik dia... hehehe sian dila ana gelakkan.. maafkan akk yer dila..

kat sini (maksud saya Universiti Malaysia Terengganu )asyik hujan jer... alhamdullilah setelah lama tak hujan..hehe ana rasa hampir2 nak jadi kemarau.. tapi hujan dengan tiba2 selama tiga hari berturut2...time tu punya la malas nak gi kelas...nak study ..nak ambik exam... semua la... dengan darjah kesejukan yang melanda.. rasa2 dah tahap eskimo dah..

dalam hujan ni kadang2 buat ana terfikir.. kan bagus kalau panas..semua boleh buat kerja.. baju diampaian kering, leh pergi kelas dalam kedai tak basah kuyup.. kasut yang dipakai tak basah.. kan best panas..

tapi bila dah panas..kita nak pulak hujan.. arghh.. betapa ana rasa tidak bersyukur dengan pemberian ALLAH.. hurm.. tapi bukankah setiap ciptaan kejadiannya ada hikmahnya...

kepada rakan bilik ana.. hehe pija, kau asyik berkumbuk dua tiga hari ini.. geram aku tengok... hehehe sejuk sangat ker?? kumbuk (bahasa melanau bgi selimut).. pagi tadi pun ko buat asemen pun pakai kumbuk.. hehe awal ko bangun sik sejuk kah??

pka, maaf kan ana.. tertido malam tadi dah janji nak tggu depan tingkap tgk ko balik..ana tak terdaya nak bangun.. tapi ana dah pesan telifon ana.. nti ana bangun.. dah pika tak tifon..ana pun melayari bahtera hingga ke hujung dunia... hehehe...

dalam keadaan hujan yang lebat ni kan.. buat tido kita lena sangat.. tapi ahamdulillah umur ana masih panjang untuk menghirup udara segar..dan menambah amal ibadat.. (insyallah akan dipertingkatkan..) pagi semalam ana kunci jam kul 4.36 pagi..ingat nak bangun study sikit pasal subjek tingkah laku devian.. tapi bunyi jam pun ana tak dengar.. hehhe bertapa lena nya ana tidur...

dalam sedar tak sedar dah sebulan lebih kekecewaan ana berlalu.. alhamdullillah ana berjaya harungi nya juga.. kalau tak kerana hujan ni kan tentu ana tak berangan kan..kan..kan..hehehe bila dah teringat ana hanya mampu berdoa untuk kebahagian nya... biarlah, kalau itu jalan yang dia pilih.. ana doa dari jauh... semoga dia berjaya duani dan akhirat..

sekarang fokus ana adalah tumpu pada pelajaran dan meperbaiki diri supaya menjadi lebih baik.. dan mempertingkatkan amalan... doakan ana yer... sokongan dari teman2 amat ana harapkan dalam pergaulan bermasyarakat.. kerana bagi ana manusia tak boleh hidup seorang diri.. betul tak??

semoga exam kali ni walaupun tanpa "awak" sya boleh berjaya.. saya bukan mudah mengaku kalah hanya kerana kekecewaan sekecil ni.. sya akan lebih kecewa kalau AlLAH S.W.T mengabaikan sya.. sungguh sya hargai perpisahan kita "awk".. kalau tidak sampai bila pun saya tak tahu untuk apa hubungan kita sebenarnya... kosong dan mungkin tak bermakna dalam erti kata lain tabula rasa(kosong).. terima kasih atas segala nya.. saya lebih bahagia sekarang..

dalam keadaan hujan ni... saya terus berfikir... dan berfikir...

2 comments:

anaklaut said...

salam...ziarah..

ya..saya doakan agar anda berjaya dalam pelajaran...

kalau sudi tukar link?

Illyani Ismail said...

wasalam...
terima kasih kerana ada yang sudi mendoakan untuk saya...
hurmm sudi jer untuk tambah kenalan... luaskan pengetahuan...