Jiwa Penuh Chenta

Saturday, February 28, 2009

ketenangan!!!! berikan lah....

salam...
hari ni entah kali ke baper aku mengalirkan air mata...
ya ALLAh, tabahkan diriku.. berikan lah aku kekuatan
seseorang sahabat ada berkata aku hanya kehilangan cinta insani, belum pun jatuh talak lagi...
ya allah, andai itu yang terjadi, apa yang harus aku lakukan...
baru sekecil ini ujian dariMU, aku dah mengeluh ya Allah...
betapa aku tak mensyukuri nikmat MU ya Allah..
ampunkan aku ya Allah...
pinjam kan aku kesabaran, berikan aku kekuatan, berikan aku ketenangan..
agar jiwa aku terdidik ya Allah...
berikan lah....

2 comments:

sahabat said...

jika hatimu hanya seprti cawan..tentu
akan mudah terasa masin jika dimasukkan segenggam garam..jika hatimu seluas langit,wlu disaukkan selori garam, tentu engkau xkan merasa masinnya..
sabarlah..yakinlah.."DIA menguji manusia sesuai dgn kemampuan hamba-NYA"

Illyani Ismail said...

"DIA menguji manusia sesuai dgn kemampuan hamba-NYA"
betul tu.. ana ni je lemah..kadang2 tersungkur.. dengan kekuatan yang ada ana cuba bangkit dari kejatuhan.. syukur alhamdullilah..diujinya kita..itu tandanya kasih sayangNYA pada kita..ada sesuatu yang terbaik sedang menanti kita semua..jadi teruskan berusaha..