Jiwa Penuh Chenta

Friday, November 06, 2009

saat aku terkenang

salam...

1st time agak terkejut melihat blog aku sendiri.... makin ramai yang follow.. hurm.... mekasih ye kepada yang follow or silent reader untuk blog dalam pencarian... di ingat kan sekali lagi... blog aku ni blog penulisan ilmiah... so just read je la erk..... hehehe

so, dalam blog ni aku menulis sahaja apa yang terlintas di hati....jadi dalam dua minggu ni aku rasa kehidupan aku teratur langsung... may be sebab aku ada exam kot.. ke aku dapat cuti dari Yang Maha Kuasa... :)

hurm... tapi alhamdulilah la sepanjang aku jawab exam.. dah 3 paper lepas ni aku leh jawab walaupun ada yang ingat2 lupa.. tapi ntah kenapa aku rasa puas..mungkin aku usaha banyak tu jadi aku dapat jawab banyak tu.. but sebagai manusia biasa aku juga rasa TAMAK dalam hati.. melihat orang lain jawab dengan baik.. jadi aku perlu tingkatkan pembacaan ku...

antara HAFAL a.k.a INGAT dan FAHAM?? aku pilih FAHAM... tapi kebanyakkan mereka yang aku kenal lebih memilih INGAT dari FAHAM... (ingatan pada diri... aku bukan mencari kesalahan orang tapi nak berkongsi)....

dari sekolah lagi sku susah nak belajar ... ekceli sebenarnya aku ni malas giler lau bab2 pegang2 buku ni.. lau bgi bt benda lain gerenti aku buat dengan baik... hahah segala2 berubah bila aku dengan BANGGA nya fail SPM dengan CEMERLANG... tapi ALLAH S.W.T masih sayang aku.. jadi aku diberi peluang... so waktu aku diterima belajar di kolej tu.. aku janji aku akan buat yang terbaik untuk diri sendiri... hurm.... mama, abah n ibu looks walaupun lambat along tetap masuk Universiti kan.. semua nya berkat DOA kalian... mekasih semua....

i never thought i will attend this U... hahah sorry ar... B.I ku bersepah2.. betul ke ayat ku itu... heheheh so, apa sebenarnya aku nak tulis.... tak de apa2 pun.. just nak share je dengan korang yang aku tgh EXAM skang ni... so this blog tak dapat nak update selalu...

baru2 nie... aku ada message kekasih lama... huhu no hp dia dulu masa nak putus dengan aku.. dah tak aktive jadi aku agak terkejut bila no dia masih aktive lagi.. huhu but im curious when this guy told me yang dia ni ZAID not YUSDI... (what the hell...) cehh, nak maki pun lam B.I... hehehe so aku dengan bengang nya cuba la nak borak2 dengan mamat yang bernama ZAID... but he never reply my msg again... heheh tapi kalau dia reply, korang rasa apa agaknyer dia akan cakap....

a. jangan ganggu saya lagi
b. hai, saya zaid,kita berkawan nak??
c. ko apahal nak cari ady nie...???
d. senyap je tanpa balasan....

lalalalla korunk fikir la.. aku tanya jer... so citer tentang kekasih lama berakhir dengan misteri nya.... heheh but one day i will find sbb2 dia meninggalkan aku tanpa pesan..nasib la aku tak kawin dengan dia lagi..kalau tak aku digantung tanpa tali...

habis kisah cinta ku yang tak kesampaian... dan sebenarnya (versi lagu YUNA)... aku dah hampir melupakan sidia yang pernah aku CINTA... (bertepuk tanganlah aku... n terbakar lah syaitan yang dah kalah..) sebab pe?? sebab aku tidak lagi merindui insan yang tidak sepatutnya aku rindui.. so SAY NO TO COUPLE... adakah ini bermakna aku akan boikot COUPLE... Ohh NO... lumrah manusia untuk mencintai dan dicintai...

Tidaklah sempurna keimanan seseorang dari kamu, sehingga ia mencintai saudaranya sepertimana ia mencintainya untuk dirinya sendiri

- diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim -



No comments: