Jiwa Penuh Chenta

Monday, November 16, 2009

BULAN (DIA)


ku dedikasi kan untuk bulan yang ku puja.....

bulan, aku dah jumpa kau.. izinkan aku memujamu dalam diam.. hebat nya kamu biar la aku yang tahu... gagah nya kamu biarla aku yang tahu.....

bulan, aku memuja kamu dah terlalu lama... maafkan aku yer.. hurmm

bulan, aku mencari mu dah terlalu lama.. jangan la kamu menghilang lagi.. yang dulu memang tak kan kembali.. yang baru biar sudi singgah dihati... bulan sudi kau menemani aku, bintang mu???

bulan, aku pandang wajah mu tadi.. sungguh aku terpegun bulan. wajah mu bersih.. wajah suci.. wajah mu tenang.. wajah mu buat jiwa perempuan aku bergetar bulan... aku yang tergoda melihatmu bulan... aku tahu ini satu dosa.. dosa yang sendiri ciptakan.. maafkan aku bulan.. aku menghayati indahnya ciptaan ALLAH..

bulan, kau sebaik2 kejadian yang diciptakan... kau rijjal yang aku kagumi..

bulan aku nak sayangi mu.. tapi mampu kah aku, mampu kah aku??..

bulan, aku asing bagi mu.. aku tidak kau kenali.. hanya aku bintang yang bertaburan.. hanya aku yang mengenali mu.. mengekori jejak2 mu.. mengetahui akn dirimu. sungguhnya bulan, aku terpersona.. aku yang tergoda.. maafkan la diri ini wahai PENCIPTA alam... aku gagal mengawal hati dan perasaan....

bulan, kau sungguh indah pada pandangan mata ku.. kekalkan lah kecantikan mu seiringan dengan penulisan mu. seiringan dengan hati mu. ..

biarkanlah aku memujamu dalam diam..

salam dari bintang,


No comments: