Jiwa Penuh Chenta

Friday, June 11, 2010

Suka Dan Rela Di Zoo Negara

ok... sepatutnyadah lama post ni di publishkan.. disebabkan ada beberapa kemalangan jiwa.. segala2 dihentikan seketika....

kalau korunk beri aku RM 1000.00 pun aku belum tentu nak.. pengalaman ni sungguh mahal dear.. hehe serius sungguh mahal... ekceli, Pija a.k.a Gf aku la.. dia ngajak pi sukarela di Zoo Negara ni.. so aku pun ikut la. tak der la cuti 3 bulan aku terbuang macam tu je kan... so aku berangkat dari Sentul ke Zoo Negara...

awal kot gerak pi sana.. dan aku mantok gila dalam bus.. nguap tok sah citer la.. sampai mengalir air mata... ( En. Juang rugi kamu tak ikut saya) hehehe

selepas sarapan dan briefing.. aku, pija, wafi, izad, dan mark (mak ayah) [3 mereka ni dari USM.. Wafi tuh ketua YDP segala YDP di semua Universiti] --- Bangga sebentar aku....

kami diagihkan.. (macam bekalan makanan je... hehe) kami diberi arahan untuk pergi ke kandang gajah dan zirafah.....

gajah dibawah ni.. sebelah kanan anda adalah SITI... dan sebelah kiri anda adalah Sibol.. oh mereka adalah betina.... Siti suka hidu aku.. haha pergelangan tangan aku dihidu nya.. geli beb.. (tetiba teringt si dia yang suka cium tangan ku.. shat kah anda??)



iskk.. nak cite pasai gajah ni banyak gila.. ada ke patut brader keeper tu kata gigi gajah tu ada 4.. padahal ada 24.. haha kami tak dengar ke brader yang tak sebut.. hahah saya ambil kesempatan ni nak mohon ampun dan maaf diatas maklumat palsu tuh.. hahaa saya tak bersalah.. gajah ada 24 batang gigi.. sekian terima kasih... hehehe



ok.. ni sesi menjual tebu.. haha si Triang gajah yang anda nampak dibelakang tuh.. sangat la samseng orang nya.. eheh haiwannya... sebabnya hanya dia je akan makan tebu bila pengunjung beli.. siti dan sibol tak dapat.. yela hormat kaum jantan kan.. si betina tak dapat apa2... tapi lau nak tut nak aja.. (pic tuh tak sempat nak capture haha aksi Triang terlalu pantas..) ngeh~~~~~

[pic kat kandang gajah tak banyak.. sebab sibuk buat keje, lau ada pun tak menarik haha..]


ok.. aku tak kena jaga zirafah.. sebab hanya wafi sorang je yang uruskan satu kandang zirafah.. nama diorang best3.. Mastura.. Mastika.. Gboy.. dan apa ntah lagi dua ekor tuh...... hah Cris dia la zirafah paling tinggi dan suka jilat tangan aku.. tau lembut..hahaha

euwwww lidah zirafah ni sangat la kasar... haha boleh lak aku biarkan dia jilat2 tangan aku.. yucksss.. hahaha geli beb... tapi bila lagi mahu benarkan diri anda dijilati..(macam lucah je...)

ni muka aku tengah tahan geli ok.. (sila jangan bayang kan lau aku tgh geli geliman dengan suami aku.. hahahah)  teeetttttttt [kanak2 bawah umur diharamkan baca post nih....]


hehe ok.. aku sendiri konfius la kan.. ni mimik muka geli ke muka takut... haha tapi beb seriau laa... dah la mulut ular tu tak bertutup.. masa pi genting dulu dia soletape mulut ular tuh.. kali ni dah pgg baru pasan dia tak tutup.. waaaaa seriau gila.... [ok.. jangan bayangkan apa2 dah]


yang ni tersenyum manis.. ye la.. burung nih tak der la ganeh mana.. haha nasib la dia tak ketuk2 paruh dia kat aku macam dia bt kat mark.. hahaha

selamba je kan benda alah nih. haha aku tak reti nak eja nama dia asalkan ada bunyikk boleh la.. Petong.. haha ok aku melayukan ia.. haha BI dia ntah la.. malas nak Google.... but haiwan ni sungguh cantik.. kaler pinky2 gitu.....


dari kiri: pija, aku, wafi, izad, dan mark

ok.. aku malas nak bebel panjang2... lau tak der duit nak jenjalan.. mai la jadi sukarela di Zoo Negara.. FREE lagi.. dan pegang binatang.. korunk masuk bayar duit RM 25.00 tapi tak dapat pegang binatang... tak berbaloi... hehehe


3orang keeper yang bertanggungjawab dalam memantau pergerakan kami semua.. haha aku tertarik dengan keeper sebelah wafi.. (babe, dia ada bulu dada..seksi siot.. hahaha) [tak guna tul yani nih!!!!]

dah3.... hehe kang jadi post yang terlampau lak.. hehehe

yang suka dan rela diapa2kan oleh Siti dan Chris,


 

2 comments:

Anonymous said...

sgt suke melihat ko dgn binatang2 itu..hehehe

Illyani Ismail said...

aduyai.. wahai insan tanpa nama...

hehehe suka eh?? sangat pun sangat suka jugak.... =p