Jiwa Penuh Chenta

Monday, June 21, 2010

Serasa diri dipergunakan....

semakin lemah dalam menguasai situasi...
tahu..!!!
tapi biarkan... 
tahu..!!!
tapi tidak tahu berbuat apa2..
semakin lemah dalam memahami rentak seseorang..
tahu akan itu...!!!
tapi diabaikan..
alih-alih jiwa yang SAKIT..

langkah diambil..
konon mengikut rentak..
nah!!!! 
aku tersungkur dalam setiap langkah yang diatur..

kau!!!
gembira dan bertepuk tangan..
setiap langkah aku.. 
kau gengam dan kuasai penuh padat..

aku ni manusia la sayang..
bukan boneca...
punya jiwa...
punya roh...
punya nafsu...
punya perasaan..
punya akal..
punya segalanya yang bernama manusia..

permainan apa yang sedang berlansung ini!!!
sikit pun ku tak fahami...
hilang sudah keistimewaan dulu...
mana pergi nya naluri ku....
mana perginya suara hati kecil ku..
mana perginya!!!!! MANA!!!!

lantas...
untuk apa semua ini...
harus ku ikut rentak mu juga kah??
atau ku ambil langkah paling drastik...

arghhhhh....
rupanya ku masih mahu menjaga hati kamu...
rupanya ku masih mahu menyenangkan kamu..

kerana apa??!!!
kerana kau kawan aku...
cukup la permainan ini...
aku takut aku tak mampu nak bermain bersama..

cukuplah sayang...
jiwa ini dah melalui pelbagai cerita...
kenapa mahu  ditambah cerita duka..
sekali sekala kau senangkan juga jiwa aku..
sekali sekala kau jagalah juga jiwa aku...

aku yang cepat terasa atau kau yang cepat melenting....
arghhh kawan... 
mahu di guna bahasa apa untuk kau fahami...
aku yang terlalu mahu memiliki atau kau yang mahu menyendiri....

ini dunia aku... itu dunia kau...
ini bintang aku.. itu bintang kau..
tapi sayang......
janganlah dipergunakan aku....

kawan,
maaf la kalau aku salah tafsir...
diri ini semakin lemah mahu mentafsir...
diri ini semakin dikuasai pemikiran yang bukan2.

maaf la jugak....
aku belum bisa untuk mengambil langkah...
ku biarkan kau dengan permainan ini...
dan aku cuba untuk bermain sekali lagi...


serasa diri dipergunakan,


 

No comments: