Jiwa Penuh Chenta

Thursday, December 31, 2009

Kisah Kasih Sayang Cinta Benci 2009

Assalamualaikum......

besok dah masuk tahun baru.. korunk tahu tak.. tahun 2010... wah rasa bersyukur dapat hidup selama ini.. dari aku lahir tahun 1986 hingga la yang akan datang nanti..

semoga segala-galanya berjalan dengan lancar tahun depan... korunk perasan tak tajuk kat atas tu...

KISAH KASIH SAYANG CINTA BENCI 2009


hurmm... sepanjang tahun 2009, macam kisah yang aku telah kisah kan.. dari Januari hinggalah December.. hehe bak kata seorang kawan.... Canda Duka apa ntah.. aku tak baper nak ingat.. biasa la makin TUA katakan... hehehe hah dah ingat

CANDA TANGIS KETAWA DUKA

ok, hurm.. dari kisah kawan2.. dari kisah kehidupan.. dari kisah Percintaan aku.. haha bila aku teringat2 kan kembali... BENCI memang ada.. tapi kadang-kadang bila rindu mula menjelma aku jadi CINTA dan SAYANG ... hurm... macam-macam perasaan kan...


so aku macam nak mulakan dari awal kembali...

BUKAN MENGUNGKIT TAPI MENGENANGKAN KISAH....


JANUARI 2009

2hb - aku mula berbloging... semua kerana Doktor Hanid.. mekasih... sepanjang bulan Januari ni aku baru berjinak2 dengan dunia alam maya.. dunia bloging.. mengenali seorang demi seorang.. semoga pekenalan aku dengan mereka sampai bila-bila...

so dalam permulaan tahun ni.. tentu saja ada cabaran yang harus di tempuhi... berkongi kenangan di Larian Maal Hijarah.. hehe ahhh kalian hebat betul dalam larian.. aku saja yang selalu ketinggalan di belakang....

di dalam bulan ni juga aku mula membuat sesi dengan klien.. hahah ketawa bila mengenang semula... hurm... semoga aku berjaya jadi KAUNSELOR yang TERBAIK... amin....


FEBRUARI 2009

13hb- aku mengalami kekecewaan dalam percintaan... hebat bukan.. esoknya sepatutnya kami mengucapkan kata2 cinta.yela valentine kan!!!!.. tapi kata2 lain yang aku dapat.., kecewa memakan diri... betapa BODOHnya diri ketika itu... hanya ALLAH S.W.T sahaja yang tahu...

rupa2 nya aku masih disayangi oleh NYA... ditinggalkan oleh kekasih bukanlah satu perkara mudah tapi aku tahu aku masih boleh anggap ia perkara paling mudah dalam dunia.. tapi apabila tidak disayangi oleh NYA... tu buat aku tak mampu lagi berdiri... YA ALLAH, dengan kehilangan dia, aku tahu langit tu tinggi ke rendah... kerana dengan kehilangan dia.. baru ku tahu manisnya keimanan.. hurm...


MAC 2009
dalam bulan ni.. aku masih keliru, masih lagi tertanya.. kenapa ia harus terjadi... aku jadi orang paling berfikir barangkali.. hahahaha aku jadi sang perindu agaknya... ya!!!!, aku jadi seorang PERINDU... rindu pada KEKASIH HATI.. rindu pada KEKASIH SEJATI.... hmmm....

sungguh aku rindu....

bila resah ku beralun keliru
bila rindu ku pada yang satu...
bila kasih ku pada MU...
ku rayu ku mengadu...
berikan aku secebis RINDU...
moga si dia tahu ku merindu....
tapi ku tahu ia tidak kan tahu..
kerana hati ku dan dia tidak lagi BERSATU...
selamat tinggal cinta yang tidak direstui oleh MU....

dan bday adik aku juga.. bday si kecik... hehe dak tomei tu... cepat je kan dah besar... uwaaa sambut dari kejauhan juga.... hurm...


Heheh si kecil ini... selalu merajuk... tapi rajuk dia tak lama...
rindu nya dengan adik......
APRIL 2009

hurm.. aku ambik exam bulan ni.. arrgghhhh tentu kalian tahu kan perasaan bila putus cinta.. jiwa jadi keliru.. nak ambik exam macam ner... adeh la.. TENSION sungguh disaat itu.... tapi aku ada KELUARGA... aku ada KAWAN yang selalu beri kata2 peransang... HIDUP PERLU DITERUSKAN... PERJUANGAN PERLU DISELESAIKAN...

jadi aku cuba lakukan yang terbaik untuk exam kali ni... tapi bila dapat result aku tahu.. kau tak dapat lakukan nya dengan baik...

juga tak lupa bday ABAH... hehe sambut dari jauh jer... sob..sob...sob.....


hehe abah, seperti di atas permintaan abah...
along dah uplod pic abah ni... hehe
mesti semua orang gerun nanti...

MEI 2009

Bulan ni tak banyak aku nak share.. kemalasan memang terserlah...


JUN 2009

Masuk semester baru... dengan perasaan yang masih lagi keliru... rupa-rupanya aku masih belum sembuh.....


JULAI 2009

YES!!!!! perlahan-perlahan aku dah lupakan dia.. sian si dia.. haha padan muka kamu.. JADI SELAMAT TINGGAL KAMU....


OGOS 2009

menyibukkan diri.. supaya aku sibuk la... hehehe macam aku buat untuk menyibukan diri.. akhirnya ia menjadikan aku HIDUP KEMBALI.... si SELAMAT KEMBALI WAHAI ILLYANI...


SEPTEMBER 2009

masih lagi menyibukkan diri... puasa pun sibuk.. n aku raya dalam JIWA YANG TENANG.. aku betul2 dah tingalkan kenangan itu..... TAHNIAH ILLYANI....


OKTOBER 2009

hurm.. enjoy sebagai SINGLE.. haha best jugak kan...????!!! lalalla macam2 berlaku.. time ni sedang merancang untuk bt reunion sekolah aku..

bday IBU.. juga sambut dari jauh juga... sob..sob..sob..sob....


NOVEMBER 2009
pengakhiran sem kot.. aku pun dah lupa.. banyak nya perkara yang aku lakukan smpai otak aku ni dah tak leh nak ingt... tapi bulan ni adalah pengakhiran piknik .. ye la kot.. rasa nya la kot... hehehe

bulan ni bday adik aku.... kali ini aku dapat sambut dengan family.. hehe kisahnya... tentu korunk ingat lagi kan.. bertapa dia menghabiskan duit aku.. hehe angah2....


again.. pic ni rasa nya aku dah uplod kan ari tu....
bday angah.....

hurm..

.
..
...
....
.....
......


DECEMBER 2009

uwaaa bday aku n mama kali ni.. kami berkongsi tarikh... uwaaa sambut dari kejauhan juga kali ini rupanya.. heheh

tapi aku ada kawan2 yang meraikan nya...

haha saat aku tengah mengpost benda alah ni... ada rakan lama cal... dia cakap aku sombong.. so dengan SOMBONGNYA aku cakap dengan dia... aku ada keja nak buat ni.. n terus letak... haha aku tak der kisah nak kisah dengan cite ko.. maafla lau ko kata aku sombong.. pengalaman lalu kadang2 mengajar aku supaya aku berhati dengan kaum lelaki...


so.. SELAMAT TINGGAL 2009... SELAMAT DATANG 2010



No comments: