Jiwa Penuh Chenta

Friday, December 04, 2009

Oohh U ku yang terCINTA


asal erk rasa macam lambat je result aku nak kuar.. tak sebab banjir kot.. uwaaa...
agak2 korunk la kan..
baper aku dapat lagi erk untuk sem 3 ni...
jap je kan masa berlalu...
hehehe
tapi sem ni rasa macam lambat sangat result nak kuar...
cuak pun ada...
agagagagagaggagaga
(ketawa versi gigit jari nih...)

***********************************************************

situasi: pagi yang berembun 3.30 pagi

yani: i miss u

..................... loading...........................

message not delivered

situasi: tengah hari

teeetteeet
(standard sound bgi msg masuk)

yusdi: i miss u too
yani: shat?
(dalam hati berdebar2......)
yusdi: x
yani: hmm naper?
yusdi: dmm
yani: hmm asik dmm jer1 kat mana ni?
yusdi: lam blek
yani: dah bis blaja?
(rasa pelik dan sakit pala dengan tiba2...)

............................................ msg tak reply..........................................

dalam hati ku bicara:

Sajak Aminah Qutb Buat Bakal Suaminya


Sekiranya,
Kita cinta kepada manusia
Tak semestinya manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya
kita cinta kepada Allah
Nescaya cinta Allah tiada penghujungnya

Sekiranya,
kita cinta kepada manusia
Kita akan cemburu kepada
Orang yang mencintai orang yang kita cintai
Tetapi sekiranya
Kita cinta kepada Allah
Kita akan turut mencintai
Orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah juga

Ya Allah,
Andai dia adalah jodoh
Yang ditetapkan olehMu kepadaku
Maka campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah keranaMu
dan
campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah keranaMu

Namun,
Andainya dia
Bukanlah jodoh yang ditetapkan olehMu kepadaku
berikanlah aku kekuatan agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang Kau berikan kepadaku.





No comments: