Jiwa Penuh Chenta

Friday, October 16, 2009

Percaya lah!!!

definisi tentang PERCAYA... KEPERCAYAAN...

---->>> definisi bg PERCAYA = berasa yakin ttg; berasa yakin akan benarnya atau adanya sesuatu;

---->>> definisi bg KEPERCAYAAN = anggapan atau akuan bahawa sesuatu itu ada (benar dll);

kedua2 definisi ini dipetik dalam kamus dewan...edisi ke empat...

so apa yang aku cuba merepek kat sini sambil2 aku makan kerepek... hahaha..

bila korunk rasa percaya kat seseorang or org tu percaya kat korunk, korunk suka tak???? suka tak aku tanya ni....???

perkara ni terjadi pada ku..apabila kepercayaan yang dibina dari asas yang tidak kukuh.. yang terjadi adalah perpecahan...

aku tertanya2 susah ker kita nak percaya pada seseorang?? walaupun berkali2 kesilapan yang dia lakukan, susah ker?? hurm... termenung aku sejenak atas perkara yang terjadi.. hurm...

kerana mulut badan kan binasa...
jangan kau lancangkan kata2...
jangan kau dahulukan perbuatan..
fikirkan dulu sebelum kelancangan mu
membuatkan yang lain rasa sakitnya...
jangan..jangan...dan jangan...

menjadi anak sulung perempuan satu2 nya dalm keluarga adalah satu tugas berat... bukan senang untuk menjadi aku.. seolah2 aku ni menyandang jawatan CEO sebuah syarikat yang amat terkenal di Malaysia, hebat bukan... baru jawatan ini diberikan aku dah rasa macam tak mampu...

tapi aku percaya aku mampu lakukan yang terbaik.. PERCAYALAH!!!!!


No comments: