Jiwa Penuh Chenta

Saturday, October 24, 2009

aku menulis kerana apa??


assalamualaikum xoxoxoxo

dari blog saujana mata hati aku tertarik dengan entri ustad.. KARYA : ANTARA MINAT DAN BAKAT.. hurm membaca nya buat aku terfikir (walaupun aku tak tahu apa yang aku fikir.. tapi aku tahu otak aku tgh ligat berfikir)

saraf2 neuro sedang giat aktiv menjalankan tugas2 nya...

aku menulis kerana apa...

kalau di ikut sejarah aku ber blog ni.. aku harus berterima kasih kepada DOKTOR HANID, kerana kesungguhannya lah aku ada blog aku skang ni.... aku student dia, haha ekceli lau aku tak der blog pun aku leh je tgk blog dia... apa yang akan kuar time final exam.. boleh je sebenarnya.. tapi tak tahu nape, kata2 dia saat dia suh pelajar2 dia buat blog, boleh je aku dengan penuh semangat aku nak buat... time tu dah la orang2 yang menyalahgunakan blog ni asyik kena tangkap jer.... kadang2 pun buat aku takut gak nak menulis di blog.....

tapi ntah la, kenapa aku masih meneruskan penulisan diblog ni... mungkin kerana rentetan kejadian2 yang menimpa hidup aku.. selepas aku dah tak ambil subjek dengan DOKTOR HANID, aku selalu dan jarang on9, mungkin sebab ketiadaan dan kemudahan yang sepatutnya... (sekarang ni je rajin kit sebab aku ada berukband, haha ayat afif junior ku..)

so bila aku mengalami pengalaman yang bg aku agak tidak sedap tuk di peringati kembali aku cuba untuk meluahkan rasa melalui blog.. ekceli 1st time aku tak rasa aku kuat untuk menulis panjang2 lebar.. tapi mula sikit demi sedikit... selama ni aku selalu menulis di diari.. sama je cuma diari hanya aku dan ALLAH S.W.T sahaja yang tahu.. tapi di blog satu dunia yang tahu.. (tu pun kalau ada yang nak baca blog aku ni kan)

aku menulis kembali kerana aku nak korunk tahu apa yang aku rasa... apa yang aku fikirkan.. apa yang aku mahu.. apa yang aku ketahui.. aku mahu berkongsi dengan kalian.. ilmu yang aku ada.. tapi aku kadang2 takut ilmu atau perasaan aku menyinggung kalian.. kalau itu yang terjadi maafkan aku..

aku menulis kerana apa?? aku menulis kerana aku ingin menulis.. aku menulis kerana sudah sampai saatnya kau tahu apa yang ada di benak ku.. aku menulis kerana saatnya sudah tiba.. aku menulis bukan kerana bakat aku.. aku menulis kerana ia menjadi minat ku.... aku menulis kerana ini sahaja yang mampu untuk aku bersuara...


tanpa nama berkata:

seandainya al-quran tidak dikumpulkan dan ditulis semula pasti kita dizaman ini takkan dapat mengetahui tentang indahnya setiap ayat quran itu..begitulah dengan dunia penulisan sekarang..keinginan untuk memberitahu, berkongsi, meluah dan bercerita membuatkan kita lebih suka menulis..kerana apa?kerana dengan menulis kita akan dapat menghimpunkan jutaan perasaan, rasa dan keinginan yang kita boleh kongsikan dengan orang lain


illyani ismail berkata :

seandainya aku tidak menulis.. ilanglah cahaya di hati.. kerana dengan menulis aku seakan2 mendelete perkara2 yang tidak mahu aku ingati.. dengan ini baru ada banyak space yang boleh diisi dengan memory yang baru.. dan ia kan tercipta sebagai kenangan yang paling indah...


dari insan yang baru mula belajar menulis,

2 comments:

Ad Rifza said...

Yup betul kata illani,kita menulis kita menitipkan apa yang kita RASA apa yang terfikir dan terlintas untuk kita kongsi dengan semua pembaca..Agar apa yang ada dan rasa ini dapat diubah menjadi ayat-ayat yang mampu melegakan rasa yang ada..Agar kita rasa lebih tenang dan puas..hmmm

Illyani Ismail said...

hurm... thanks sudi singgah..
kerana rasa kan... heheh