Jiwa Penuh Chenta

Sunday, October 18, 2009

Just 4 My Skool Mate In SMKPT

"hidup..menemui dgn pelbagai ragam insani, hidup juga bertemu dgn keletah duniawi,dunia berubah,hati berubah,manusia berubah...sukar utk di percayai...
tp itu lah illyani"

haha ni ayat kamu yer...
power habis!!!!

hazirah,
masihkah kau ingat akan jelingan tajammu...
(sumpah sampai saat ni aku cukup benci bila kau menjeling)
hahaha
bila ada orang jeling aku,
aku jadi fobia..

apa aku nak tulis sebenarnya...???
tertanya2 juga sebab skang ni dah kul 3 pagi..
rumet aku siap berdengkur kalah enjin kereta api..
hahaha




jadi, aku nak tegak kan benang yang basah...
perubahan apa yang kau nampak.. aku tetap illyani yang dulu...
masih degil, masih dengan keras kepala nya,masih dengan suara kuat nya, masih dengan mulut jahat nya, masih dengan gemuknya, walaupun senyuman aku betambah ayu sekarang nie... hahah tu aku tak mampu nak elak dari menulis la.. (sebab ni blog aku)....


pernah tak kau dengar usia dan pengalaman mematangkan seseorang?? mesti pernah kan... hurm... dan aku adalah salah seorang yang mengalaminya..

hahah ko mesti tak tahu kan, SPM aku bukan la baik sangat(subjek akaun gagal dengan bangganya), masuk F6 kejap jer.. lepas tu aku gi kolej swasta.. haha kat sini la segala2nya bermula...

jeng...jeng..jeng...jeng....
jeng...jeng..jeng...jeng....
jeng...jeng..jeng...jeng....


lol, mesti kau tgh bising kan.... ilek ar.. sabar erk.. hahaha...
aku masuk kolej islam dear... haha kau tahu bertapa sengsara jiwa dan raga aku duk dalam kolej tu, bertahun aku pakai suar jeans... bila dah masuk situ aku kena pakai baju kurung tau tak.... (mesti kau tgh gelak kan aku kan...kan..kan..)
ekceli, aku rebel la gak.. haha dengan presiden dia aku rebel lak tu. aku cakap kenapa orang laki nak semanyang pakai kain, macam orang pompuan lak?? haha tu la QUESTION paling bodoh pernah aku utarakan.. sengal kan...

dari tak leh tima hakikat aku belajar pelahan2.. wei, 3 tahun dowh nak hadap semua ni.. but ada sumthing yang aku suka kat sini pantai dia.. haha TANJUNG BIDARA.. haha kat sini banyak askar2... kepala botak.. hahah aku suka kepala botak2 nih... hahahah ada banyak kenangan yang tercipta...

kat kolej ni aku belajar diploma kaunseling (y??? terkejut ker??) aku pun tak sangka... hahaha kau ingat lagi PN RAJENDRAN tak?? masa aku gi tanya pendapat dia tentang kos aku ni... dia punya nasihat kau tahu per?? hahah dia ketuk pala aku dengan pembaris besi... (biol la 5 minit...)

so far so good la... but this kolej islamic way, aku tak biasa.. yela, kita kan tahu KEY ELL tu macam ner.. lagi pun aku tak biasa pakai baju kurung sangat time tu... tapi lau cakap sekarang rasa sumthing lak bila aku wear tshrit n jeans... hahaha sendiri fikir la... dulu masa time sekolah je kan kita wear baju kurung, but kat sini selagi kau kat kampus selagi tu kau perlu berbaju kurung n lau nak beriadah mesti lengan panjang bg perempuan (menutup aurat)

dididik dan didedahkan dengan islamic way tentulah aku dah macam ustazah bak kata nabil... (tapi tetap rock...!!!! hahahah) kau gelak la ziera...

haha dah jauh aku melalut, so kau nampak la kan atur cara hidup aku macam ner... berperang kau tahu, dengan kehendak hati dan peraturan kolej....

so aku korban kan kehendak hati... saat itu aku la sekecil2 ummat kau tahu.. hurmmmm... ukhwah islamiyyah yang dak2 ni tunjukkan bt aku terfikir kalau aku masih seperti dulu adakah diorang akan terima aku?? (kau rasa diorang terima tak, fikir la sendrikkk!!!)

..................................................................


dalam nak tak nak kolej aku tue tempat aku bentuk balik akhlak aku, haha yela dak2 kolej islam kan sopan2, mana ada cakap kuat2.. SUARA TU AURAT.. heheh
but im learn sumthing.. sebab tu tema blog aku DALAM PENCARIAN...

walaupun dah hampir dua tahun aku tinggal kolej tu, aku masih terasa aku yang dulu teruk aku kuar jadi orang baru means... salin kulit baru.... hurm..

lalalallalalalallalalalla

wei penat la aku tulis....
kalau kau rasa aku dah berubah.. allhamdulillah la..
kalau kau rasa aku belum berubah.. insyallah aku akan cuba berubah..

sebab manusia ni tak sempurna tapi menuju ke arah kesempurnaan...
aku belajar n dan aku amalkan...
lama2 ia jadi tabiat...

kalau baik..baik la jadinya..
kalau buruk..buruk la jadinya...

p/s: kat Universiti Malaysia Terengganu ni aku masih lagi sambung apa yang aku ambik kat kolej dulu so skang aku Deg in Counselling... so aku rasa kau leh fikir kan.. ahahaha

LU FIKIR LA SENDIRI!!!!!


No comments: