Jiwa Penuh Chenta

Monday, July 20, 2009

apa yang aku mahu???

kita tentu tak terlepas dari kemahuan kan.. setiap manusia ada kemahuan.. aku juga kemahuan.. apa yang aku nak adalah kemahuan aku. aku tak kisah dapat ke tak?? tapi kita sentiasa diberi peluang untuk mendapatkan apa yang kita mahukan.. hurmmm

jadi apa yang aku nak sebenarnya dalam dunia yang hanya pinjaman nie...???aku hanya nak kan seseorang.!!!

1.aku nak kan seseorang yang betul2 fahami aku.. bukan susah pun nak fahami aku.. just jgn ggu hidup aku. dalam masa 24jam, macam2 aku leh bt tau.. aku nak juga masa sendiri.. aku nak juga masa untuk kawan.. nak gak tidur..nak gak bt aktiviti sendiri.. tapi kalau asyik berbunyi je hp ku mesti aku hangin gak.. lepas tu mula aku nak mara2.. sian mereka yang pernah jadi mangsa kemarahan ku...

2.aku nak sesorang aku kenal tu adventure dan extreme.. bukan nya apa, aku bukan macam pompuan lain, aku ni pelik sikit.. ramai yang cakap aku pelik, lama2 aku terima yang aku sememang pelik sikit.. insyaallah pelik sikit jerla... haha ntah ar lau pompuan lain mungkin suka org call dia tiap2 hari kan.. terutama lau yang cal tu kekasih hati kan.. tapi aku ni yang cal bukan nya kekasih hati tapi org yang aku tak anggap sebagai kekasih langsung..haha jahat nya aku..semoga aku diampunkan.. hurm.. aku nak dalam hub aku dengan dia aku rasa adventure n extreme dia.. bukan yang jenis ikut je apa kata aku.. apa aku nak.. plz la... aku perlukan perlindungan...aku perlukan seorang lelaki yang boleh lindung aku bukan ikut apa aku cakap...

3. aku nak seseorang tu supaya dia tak jadi hamba cinta.. sebab aku tak nak nti bila ada jodoh aku dengan dia.. dan aku pergi dulu dari dia..dia tak leh terima permergiaan ku ini.. sebab tu lau boleh aku nak kan seseorang yang sederhana dalam cinta...

4.aku nak seseorang yang tak manjakan aku dengan wang ringgit, aku takut bila aku dah sayang, aku cuma sayang duit dia je nti..kan dah susah nanti, sebab tue aku nak dia bersederhana dalam penggunaan wang ringgit.. nti bila dia tidak duit, besar kemungkinan aku akan tinggalkan dia.. kalau itu terjadi maafkan lah aku...

5.aku nak seseorang yang boleh pandu jiwa aku, didik jiwa aku yang sentiasa lemah dengan godaan dunia.. yang sentiasa kalah dengan hasutan nista.. hurmmm sebab aku tau aku berada di tahap yang mana.. aku hanya ingin menjadi yang solehah untuk dapatkan yang soleh...

rasa nya setakat ni la dulu la apa yang aku mahu.. tapi kadang2 apa yang kita nak tak kan dapat kan.. kalau kita nak nasi putih.. tapi kita diberi beras.. tentu kita kena usaha kan beras tu jadi nasi putih kan.. insyaallah aku kan usaha mencari untuk apa yang aku mahukan...wallahualam... AMIN

4 comments:

Mr.M :- said...

keMahuan Mesti Ade usaha, usaha ada Jalan, tp MungKin Tak keteMu SebAb DiDuga Yang MAha Esa, KerNA TiDak Akan DiDuGA SeseORang itu MeNgiKut KemAmpuan Dirinya.. BerTaQwa & BerTawakaL Lah.. Sekian :-)

Illyani Ismail said...

insyallah... semoga kita semua sentiasa diduga olah NYA,.. sebab org yang diduga adalah orang yang DIA sayangi...

Ika Razak said...

one day u'll find someone that fit you. dont you worry dear.

Illyani Ismail said...

but.. i feel like i can find that sumone can be my the best fit sayang....