Jiwa Penuh Chenta

Friday, August 28, 2009

....andai suatu hari nanti.....


andai suatu hari nanti aku berpurdah,
apa pandangan korang yang selama ni kenal aku seadanya????

andai 10 tahun lagi aku berpurdah,
apa yang terlintas dalam fikiran kalian??

andai 5 tahun lagi aku berpurdah,
apa kah yang kalian ingin katakan pada ku??

andai 1 tahun lagi aku katakan aku ingin berpurdah,
adakah kalian akan percaya apa yang aku katakan...

andai seminggu lagi aku ingin berpurdah,
tentu kalian katakan aku buang tebiat..
kerana kalian tahu aku berpakaian yang bagaimana...

andai besok aku ingin berpurdah,
tentu kalian katakan aku giler barangkali mereng agaknya...
heheh itu semua andaian kalian bukan...

andai hari ini aku buat keputusan untuk memakai purdah...
kalian tidak dapat menolak..
inilah yang aku cari selama ini...
sesungguhnya bertahun2 aku dalam pencarian..
kalau ini lah yang jawapan pada makna pencarian aku...

MAKA,...
aku mohon pada ALLAH S.W.T berikanlah aku kekuatan dan berikan lah
aku jawapan dalam setiap pencarian hidup aku..
dan aku mohon pada kalian doakan la agar pencarian aku dalam keredhaan NYA....

AMIN...

No comments: