Jiwa Penuh Chenta

Sunday, August 09, 2009

ESQ.. REAL LEADER.. EKSEKUTIF TALK...


dari kiri fathiyah, aku, broden(dari ESQ), Kak Yat, n Ida.


sekitar program moving toward a real leader..

sesi soal jawab


ESQ...
dah lama saya dengar ESQ nie... baru2 nie adalah kesempatan untuk gi seminar nie...
walaupun hanya preview saja.. tapi impak nya begitu terkesan didalam hati...

rasa macam ada orang ketuk kepala kita n tiba2 kita boleh berfikir dengan waras...
165
1 hati
6 prinsip
5 langkah

insyallah akan saya pratikkan apa yang diajar...

REAL LEADER...
best sgt2... n yang paling menarik perhatian saya.. MEREKA ADALAH PASANGAN SUAMI ISTERI... Best kan... berdiri gagahnya seorang LELAKI adalah adanya seorang PEREMPUAN dibelakangnya....

kan bagus kalau saya dapat pasangan yang begitu... sama2 menyukai satu kerja yang baik... kemana pergi pun sentiasa bersama... thanks abang mirul n kak elina...

U MUST LOVE
U MUST APPREACIATE
N U MUST LOVE...
language LOVE yang dipelajari...

ada 5 love language sebenarnya...
1. words... ucapkan lah kata2 sayang or pujian..
2. quality time.. selalu la teman pasangan anda tgk T.V or basuh pingan sama2..
3. gift.. sapa yang suka memberi boleh la.. bg adiah tak kira ari apa pun pada masa itu..
4. act of service... jenis yang suka membuat sesuatu supaya orang lain rasa senang dgn dia...
5. touch.. hurm sentiasa la peluk n kiss pasangan anda bg yang suami isteri la kan,,,

banyak benda yang dipelajari... hope aku akan aplikasikan... senyum simetri.. salam semut dan akhirnya sahabat sejati...



2 comments:

anaklaut said...

salam..Illyani Ismail,

bagi yg tak sampai, terima sajalah..jodoh dah tak de..:))
tq singgah anaklaut memberi komen..:))

Illyani Ismail said...

hehe jodoh tu ada.. kita kena usaha...