Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, August 05, 2009

sewaktu dulu...

teringat aku zaman kanak-kanak...
bila pulang ke kampung waktu cuti persekolahan..
kami akan bertiga kadang2 berempat...
rindunya dengan waktu dulu...

sekarang antara kami semua..
EMMA,
terlebih dulu mengakhiri zaman bujang nya...
ALHAMDULLILAH...

ARNIDA,
dia masih bujang, maybe dah ada BF..heheh
n skang tgh futher stdy kat UTM, n
berkerja...
semoga perjalanan hidup dia berjalan dengan lancar..

KAK LANG NURUL,
hurm.. dia paling tua di antara kami...
dan dia yang tak kawin2 lagi... hahaha
bila la aku nak rasa nasi minyak nya...

untuk AKU..
masih lagi dalam pencarian.. dan akan terus pencarian..
sambg study dalam kaunseling...
single.. heheh dan manis dipandang..
hehehe

teringat aku masa kami semua budak...
Arwah ATOK, lebih sayangkan EMMA dari kami...
hehehe tu yang aku rasa sampai skang..
AtOK, emma dah mengandung, cicit pertama atok,
kalau la Atok ada.. mesti atok gembirankan..

NENEK..
dah dngar kot khabar berita dari mak ndah...
nenek akan jadi MOYANG..
chiqa akan jadi UNTIE...
nampak sangat aku dah tua..
hurm... bukan lagi kanak2 riang dari zaman kecil...
grow up yani...

EMMA, NIDA DAN AKU...
masih kah kalian ingat peristiwa...
BAJU MERAH...BAJU PUTIH.. BAJU UNGGU...

hehe masa tu kita balik umah Mak Teh..
nenek bengang je kita taknak tido umah dia..
kita diumpan dengan mandi laut, main gasing, tangkap ikan,..
arghhhh memancing adalah perkara paling bosan yang pernah aku bt..

tu la 1st n last aku kan buat..
baju merah dah kawin.. hehehe
bila lagi baju putih yer??
unggu lambat lagi...

EMMA,
tahniah... jaga kandungan baik2 yer...
rasakan pula hebatnya jadi seorang IBU....

ARNIDA..
habiskan pengajianmu...
jadilah seorang AKAUNTAN yang berjaya..

AKU..
semoga dapat mencari apa yang dicari dalam pencarian hidup..

untuk kita bertiga..
KITA SENTIASA BERSAMA..
SEBAB KITA ADALAH SEDARAH DAN SEDAGING...
JAUH MANA KITA PERGI..
KITA AKAN KEMBALI PADA KELUARGA...

p/s;

kenangan yang tak kan dilupakan... yang tak kan dapat kembali pada masa itu...
satu kenangan yang membuat aku begitu menghargai masa2 yang berlalu..
kenangan disetiap penjuru masa..
supaya aku tidak terhukum oleh kerugiannya...
supaya aku sentiasa mengingatina.. kerena
aku hidup dengan kenangan...
kerana walaupun pahit sebuah kenangan..
IA TETAP YANG TERINDAH...



No comments: