Jiwa Penuh Chenta

Thursday, August 27, 2009

YM dari Mama Tam

aku dapat offline msg dari mama..


jam 4:08 PM

pada tarikh 26hb ogos 2009


message nya berbunyi bergini..


"Kenapa nak sedih dan susah hati memanjang jer sedangkan kita boleh tersenyum...ketawa? Senyumlah..ketawalah...walaupun kdg kita senyum dan tawa dalam tangisan. Senyumlah..dan ketawalah....kerana sesungguhnya senyum dan tawa tu pengubat luka!! Cuba masa kita bangun pagi tu kita g ngadap cermin. Tgk rupa wajah kita dlm cermin tu....dan lontarkan senyuman kita kat diri kita sendiri dan kata ari ni aku tak mahu sedih2..aku nak senyum..aku nak gembira!! Insyallah aritu kita akan rasa gembira!! Dlm hal yg berkaitan..cuba duduk depan cermin, tersenyum, kemudian tersenyum lebar. Lakukan sampai anda dapat ketawa dgn sendirinya. Sgt baik kalau anda dapat ketawa sekali gus menangis. Semua yg anda rasakan , dapat ditumpahkan sepenuhnya!"

p/s:
aku n3 kan kata2 mama ni mereka2 yang sedang sedih dan susah hati...

No comments: