Jiwa Penuh Chenta

Saturday, September 04, 2010

so..so.. serabut!!


senyuman paling bahagia dalam bingkai kasih sayang, harus dibuang!! arghhhhh rasa mahu menjerit!!

hurm... dari ikhlas jadi tak ikhlas langsung.. dari tak nak mengungkit kau paksa aku mengungkit.. ye, bukan semua leh ikut kehendak aku.. tapi alasan yang diberi tidak dewasa langsung....

*diam* *berfikir*

"aku lari2 ke sini-situ, hati aku tetap pada yang satu"

aku masih di takuk lama... luka itu tak pernah sembuh... dah bertahun sayang.. kenapa harus begini lagi.. aku seolah2 disumpah.. arghhh aku ni manusia... sakit hati jua!!!

"tidak semua lelaki itu egois"
benarkah?? selalu sangat bertembung dengan lelaki egois!!! pergi mati la!!!

"tidak semua perempuan hanya memikirkan tentang dirinya semata2"
itu gadis luar sana... aku gadis kasar.. sentiasa mengutamakan diri sendiri... benarkah???

"aku ada beberapa sahabat2 rahsia dalam alam maya ini. aku ada sedikit kawan2 sembunyi2 yang aku sendiri tidak tahu siapa. sungguh. entah siapa2 sahaja.
kerananya;
mereka datang pada aku dalam senyap dan gelap.
tak bernama, tak berwajah, tak bersejarah.
aku tidak pernah mahu tahu bagaimana manusianya mereka2 ini.
tidak, bukan atas aku ini arogan dan bongkak, tapi aku rasakan perbualan tanpa latar belakang dan salasilah sang pencerita adalah jauh lebih bagus. ." by fynn jamal


 

4 comments:

Yany Rosly said...

ko knal fynn jamal kew?? membe aku ah dak uitm lu!
die memg puitis gler!

Aidy Shahiezad said...

mengenali di batas alam maya adakala lebih baik berbanding mengenali di luarannya... kan ??

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir dan batin...

my latest entry:
http://aidyshahiezad.blogspot.com/2010/09/iftar-cara-sempurna-di-serambi-pak.html

Illyani Ismail said...

angah, kenal?? tak la.. dia kan gadis puisi terkenal dalam arena blogger dan facebook... =) siapa tak kenal fynn jamal rugi beb...

Illyani Ismail said...

aidy, yes!! tul.. lebih baik. kadang2 lau bt silap pun tak la sakit sgt.. dari alam nyata.. hurm....