Jiwa Penuh Chenta

Tuesday, September 28, 2010

lelaki-lelaki ini....

hmm... lelaki memang sinonim dengan aku kot.. dari kecil aku dikelilingi oleh lelaki jer...

kenape ye, dalam seminggu ni tasik hati aku tak tenteram... asyik berkocak je.. rakus lak tu.. hurm, 'dia' yang aku mahu.. alhamdulilah semakin kental tapi ntahla... cemburu naik ke kepala.. semoga bahagia awak... walaupun hati sakit... saya bahagia lihat awak bahagia...

buat hisyam, maaflah.. sepanjang awak excident sikit pun saya tak tanya khabar..kejam kan saya?? saya tak tau kenapa saya asuh hati saya jadi macam ni.. kenape ye awak?? awak, halalkan makan minum saya.. kita bersahabat dunia akhirat... thanks awak masih seperti dulu.. sentiasa pastikan makan minum saya cukup.. awak umpama abang saya.. tapi untuk ulang kisah lalu.. bukan cara saya.. berhenti berharap k ...

buat rashid, awak tunggu saya ker?? tak payah la tunggu.. terus terang saya katakan.. kepercayaan saya pada awak sangat rapuh.. dah tak kuat..untuk awak jugak berhenti berharap.. biarlah saya jalani hidup saya sendiri...

buat encik yusdi, insan yang aku sayang dulu.. itu dulu.. bila saat saya semakin serius menerima awak dalam hidup saya.. tpai sayang kan jodoh kita tiada.. hati ini semakin lupa pada awak sebenarnya.. cuma ada saat dan ketika rindu itu datang ia jadi pilu... awak ingt saya lagi tak?? mestila tak.. takpela... hari ini saya lepaskan awak.. ikhlas dari sudut hati saya.. bertahun saya tunggu tapi sayang awak tak pernah nak kembali.. sungguh demi allah, saya lepaskan awak pergi... biar saya tak tau apa punca saya ditinggalkan... saya dah maafkan setiap salah awak.. maafkan jugak salah saya kat awak... untuk buang awak dalam kenangan kita.. maaf lah saya tak mampu.. itu je pengubat rindu... hurm... thanks sudi hadir dalam hidup saya.


buat zai, make it life simple.. jangan rumitkan keadaan.. saya dah cakap dari dulu lagi.. saya perlukan masa... saya bukan macam orang lain yang ambil masa dua tiga hari dan kemudian leh terima orang lain dalam masa singkat.. maaf kan saya.. saya dah cuba bukan tak cuba.... harap kita bersahabat.... oh ye, saya tetap saya... masih suka berkawan dengan awak.. maaf ye dak buchuk...


buat 'dia' yang saya nak, ish... kenape saya nak awak jugak eh?? leh ke saya bersaing dengan awek awak.. tak baik kan rampas kebahagian orang.. biarlah.... saya perhatikan awak dari jauh... lau awak tak bahagia dengan dia.. awak cari saya eh.. sejak yusdi takder saya tutup pintu hati saya.. saya tak tau nape saya selesa dengan awak.. rasa selamat dengan awak.. saya pernah lepaskan awak sekali dulu.. kali ni saya lepaskan awak lagi.. pergilah kat perlabuhan yang awak selesa.. saya tunggu selagi saya masih boleh tunggu...


jangan tanya siapa 'dia' biarlah aku puja dia dalam diam.. pedih sakit memang ada.. bila hari2 aku terpaksa berhadapan dengan 'dia' tapi aku percaya.. suatu hari nanti akan ada kebahagian untuk aku kan.. kan??


buat hafizul, maaf lau bt awak rasa seperti mangsa keadaan... benda ini tak jadi lau ia tak diperbesarkan.... maaf lagi sekali.. harap kita kekal kawan kan..??... maaf juga terpaksa bt awak mengaku yang awak boyfrenz saya.. haha tak pasal2 kan dear.. ekeke lau juang ada.. yani suh dia je.. dia kan pelindung yani... maaf sekali lagi k...

aku lepaskan semua.. pergilah.. jangan la kocakkan hati aku.. sakitnya aku sorang tanggung.. aku ada urusan lain.. bagila aku hidup dengan aman.. biarlah aku sendiri.. aku belum mahu punya teman.. aku mahu 'dia' tapi aku bukan pilihan dia.. sakit memuja dalam diam..  jadi, lau aku boleh lepaskan korunk.. korunk pun perlu lepaskan aku... tolonglah... aku tak suka rumitkan keadaan.... benci!!.. sungguh.... 


hati aku sedang beku.. maaflah kalau rasa aku kejam.. sungguh aku tak tau sampai bila.. lau kau sakit.. lebih dari itu aku pernah sakit.. lau kau sengsara.. lebih dari itu aku pernah rasa.. nak kata aku berdendam dengan lelaki? sungguh aku suka berkawan dengan lelaki.. aku tak pernah berdendam walaupun berkali2 aku disakiti.. lumrah kan wanita dengan lelaki... cuma buat masa sekarang.. aku tak berminat.. aku nak 'dia' tapi apakan daya.. apa yang kita nak belum tentu dapat.. jadi aku ikhlas dan rehda.. biarlah 'dia' dengan hidup dia.. aku dengan cara aku....


mungkin ada lelaki lain yang boleh cairkan hati aku...?? haha wei, hidup ini bukan semata2 kerana lelaki la... dah shuh2.. pi main jauh2.. aku boleh hidup lagi ni.. hehe dun wory okeh.. aku masih illyani.. yang periang, nakal, gebu dan manja.... tetap seperti dulu.. tiada apa yang ubah.. dah la korunk gi main jauh2.... shuh2...... 


dengan rasminya, aku halau korunk semua nih.... shuhh!!!



 

4 comments:

Aidy Shahiezad said...

ayat paragraph 1st tue mcm tak boleh blah... abess, takkan nk dikelilingi oleh perempuan2 jer ?? hahaha...

visit my latest entry:-

Mini Novel Kedua - Sebelum Terlewat
Chapter 2 :: Lelaki Tua Itu
(http://aidyshahiezad.blogspot.com)

Faiz Rev said...

bile da ade, jgn lupe nasi minyak utk aku plz

ScHaN ® said...

er.. nk komen..

1st-kasi tutup lagu la kwn.. pc sy pn ada mp3 ma..

2nd-ni sume guna nama betul ke? cam ada pengaruh novel..

3rd-pandai anda menulis,pnah tulis novel ke? pe nama pena?

4th-luahan ati yg ikhlas, jujur serta bernas.. bagus! tp jaga2 pd pitching.. ada ke laut skit.. akibat tlebih feeling kot..

p/s: haha.. xtau nk komen pe lg.. ala, ilek la cik yanie..xmo la emo2.. kan idup ini penuh dgn warna, kalo asek kaler merah je pn xbest la kn? jalan kalo asek lurus je pn xsyok gak.. xleh bt drift.. yg penting kt melalui ssuatu kehidupan dgn penuh makna.. pegang kata-kata ni.. pgalaman mematangkan minda..

Aidy Shahiezad said...

lame tak update ek... :)

***********
my new latest entry:

Hari Terakhir September...
Pelampiasan Hasrat Tertangguh !!!
(http://aidyshahiezad.blogspot.com)