Jiwa Penuh Chenta

Monday, September 07, 2009

tolonglah... kembalikan ia......

hari ni cuti nuzul quran....
adakah kerana cuti aku perlu cuti sekali, semestinya tidak bukan.....

sepatutnya aku bt macam2 kerja... banyak benda yang bertangguh sampai aku tak tahu nak bt yang mana satu...arghhhhh

1. buat jurnal makmal, dah 5 sesi tak bertulis dengan baik hanya tulis di kertas conteng,
2. buat asemen, lepas raya ada 3 asemen perlu dihantar.
3. buat verbatim, sebelum balik raya kena hantar.. 17hb.. tapi aku balik 16hb.. macam ner ni.. malas nya aku...
4. baca buku laa, nak exam kan..
5. buat peta minda untuk kukuhkan teori... argggh kemana hilangnya semangat aku.?????
6. asemen bbm(muzik), komunikasi, inventori, n bla..bla..bla...

kenapa leh jadi macam nie... semangat datang n pergi.. tak kekal momentum nya... tak stabil.. khamis ni mid term.. tapi stil tak baca buku langsung... mata ni asyik nak tido jer... terlebih tido agaknya...

asal leh jadi macam nie... dulu aku tak macam ni.. jadi kenapa perlu jadi macam nie... aku perlu mencari kekuatan diri itu kembali. tapi celah mana nak cari.. aku tak jumper... dan perkara paling teruk aku pernah lakukan, sem ni aku tak print lansung notes2 yang lec bagi... ini bukan aku... aku tahu ni bukan aku.. tapi kenapa ini yang aku lakukan...aaarggghhh stresss nya...

dimana silapnya pertimbangan aku sehingga aku begitu leka, konon nak capai target untuk sem ni.. boleh blah la yani lau cara kau macam nie...pointer tak kan naik kalau ko main2 macam nie... (ini bukan kehendak saya, dialog yang mahmud selalu cakap... arghhh bukan ke pilihan di tangan kita???)

arggh aku mencari alasan lagi... bukan kita selalu memberi dan mecari alasan untuk melindungi diri kita... uhrm... ni bukan aku... kembalikan yani yang dulu... yang penuh bersemangat.. yang sentiasa ada cita2.. yang petah berkata..yang otak nya tidak kosong...kembalikan...

aku mencari kekuatan..aku mencari sinar cahaya didalam kegelapan.. semoga aku bertemu dengan sinar cahaya itu kembali... semoga aku berjaya dalam setiap pencarian dlam hidup aku...

3 comments:

Ad Rifza said...

Mohon lah padaNYA..Hanya DIA yang boleh memberikan kita kekuatan dan apa sahaja yang kita minta..Jangan putus harap dalam memanjatkan doa ..INSYALLAH..Allah itu adil dalam segala hal..

Illyani Ismail said...

salam ad..
alhamdulilah doa sentiasa tidak putus..semoga ia akan macam tu.. kadang2 kerisauan jer.. adaah saya ikhlas hendak berdoa.. hurm..
masih lagi dalam pencarian...

Illyani Ismail said...
This comment has been removed by the author.