Jiwa Penuh Chenta

Sunday, June 29, 2014

1 Ramadhan 1435

Benarlah kita sering diuji dengan apa yang kita katakan..

Sering aku cakap, aku sayang kau kerana Allah. Namun hakikat aku sering lupa Allah bila aku senang dengan kau.

'Dan setiap cinta kerana Allah pasti di uji mutunya..' -duda idaman malaya

Maka Allah uji, supaya apa yang aku sering katakan, aku kota.

Aku juga pernah kata, kalau aku tahu kau ada rasa ingin perempuan lain, tanpa ragu, aku undur diri. Walaupun hakikat diri masih sayang. Hati aku tak tenang, aku mudah marah. Dari aku fikir yang bukan2, kata yang bukan2, baik aku pergi.

'maka khanah kesabaran adalah peneman ujian & mendahulukan cintaNYA adalah penawar'- Miss Sabar

Allah tengah uji aku, moga aku lulus cemerlang.

Hati sentiasa zikir ya latif, ya batiin, ya shabuur, ya nuur, ya matin...

Moga berkesan zikir asma husna. 99 namaMu.

Tq pada yang memberi tahu..

No comments: