Jiwa Penuh Chenta

Thursday, June 02, 2011

aku tak kisah, tapi aku peduli.

hurmmm....

bayang-bayang ni tak cantik lah..... kalau boleh aku nak cari bayang-bayang yang sempurna.. tapi itulah.. yang kurang itulah kita lengkapkan... yang lemah kita kuatkan... manusia tak sempurna apa ntah lagi bayang-bayang kita...

KITA??

aku tak suka ikut kata hati.... sebab boleh mati... namun tak pulak menurut logik akal.. kerana ia pandai menipu.. dah tu aku ikut yang mana eh?? [persoalan yang tak pernah aku dapat jawab...] tapi aku selesa dengan akal.. ia logik tak menurut perasaan.. walaupun aku suka nangis..


bayang-bayang,
kenapa kau yang jadi bayang-bayang aku... kenapa??? mengekori aku macam hantu... setiap daerah yang aku pergi... setiap negeri yang ku jejaki... kau hadir sebagai bayang-bayang...

ada kawan kata, nak hilangkan diri dari bayang-bayang.. kena jadi seperti bayang-bayang... er..... aku tak nak jadi seperti bayang-bayang ini...  aku nak jadi aku.. bukan dia...

hati selalu betul.. tapi bila otak selalu ambil alih.... hmmmm serabut!!

ada kawan pesan; kalau nak tunggu semua manusia ni jadi baik baru boleh tegur.. alamatnya... penuhlah dunia ni dengan orang jahat...

kebanyakkan dari kita adalah bahan bakar di neraka jahanam.. hurm...... syurga jauh nak capai.. neraka janganlah kau senang nak gapai..

aku tak sempurna... mungkin sebab tu bayang aku pun tak sempurna....


 

No comments: