Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, May 11, 2011

Wish List 2011 [pertengahan tahun]

pernah ada harapan?? keinginan untuk memiliki tapi kau sedar.. tak akan dapat kalau tak usaha... mesti ada kan... aku pun ada...

dari kecil sampai sekarang.. leh hitung bape perkerjaan yang pernah aku buat untuk sara hidup aku.. rasa baru dua.. hebatkan umur dah 25tahun.. baru merasai dua jenis perkerjaan...

1. pengasuh
2. guru sandaran

abah aku bukan jenis suka anak-anak dia berkerja, bila bukan tiba masanya.. tapi aku ni pulak jenis mendengar kata.. [mungkin!!] hahaha langsung tak membantah tapi rebel dalam diam.. duit belanja dia bagi.. aku kumpul.. aku bahagi supaya apa yang aku nak aku leh beli.. tapi itu dulu..

lepas diploma, aku kerja.. dua perkerjaan kat atas tu aku buat.. merasa duit gaji sendiri.. boleh la tahan.. ekceli aku tak puas.. sikit sangat... [tamak kan?!] that y aku sambung belaja.. taktala orang lain sedang bersedang lenang kumpul harta itu dan ini.. kawin, anak.. dan so on... ntah la.. kehidupan aku lalui mengajarkan aku, hidup kalau terlalu miskin dan terlalu kaya.. sebenarnya TAK PUAS... sebab bila kau miskin kau akan merunggut itu tak cukup.. ini tak cukup... membebel macam nenek aku marah aku kalau aku tak call dia.....[bla..bla..bla...] kalau kaya lak.. sampai tak tau nak bawak kemana wang yang ada.. berhibur ke sana sini.. lepas tu, anak2 pulak hanya tahu meminta dan belanjakan saje. kan?!

kau puas ke meminta itu dan ini... aku tak puas kot.. kalau aku nak kuar.. duit belanja yang abah bagi itu lah aku kumpul kadang2 ikat perut nak beli apa2.. kumpul dan kumpul sampai cukup.. itulah sebenarnya aku nak citer ni.. aku cuti dah start cuti.. hampir 4bulan.. aku nak keja tapi macam malas.. sebab abah dah ajar.. time cuti semester duduk umah je.. so bila aku beria2 nak cari kerja..sebahagian lagi kata tak yah la.. duk rumah je.. My Dear pun tak bagi kerja.. dia kata 'penat2 belajar stres semua bagai nak keja lak, duk umah je'.. haha My Mama pun cakap.. 'lau mama jadi along, tak keja dah' hadoiii... nak duit lah.. hukhuk....

sebab-sebab saya nak duit:
1. saya nak beli dslr.. camera canggih tuh
2. saya nak gi bercuti kat Pulau... ingat nak gi dua pulau... Pulau Kapas dan Pulau Redang..
3. saya nak [tak fikir lagi ....]

haha lau orang lain, kumpul duit sebab nak kawin.. hak tuiii.. aku tak fikir lagi pasal kawin.. ntah lah.. tak sampai seru lagi walaupun hampir semua kawan-kawan aku dah kawin dan beranak pinak.. hurm... tak pela.. banyak lagi keinginan aku masa kecik tertangguh.. make it slow but steady.... [SUMPAH; aku jeles]
tapi dah jodoh diorang awal... sebenarnya takut gak kawin nih.. sebab kebanyakkan ada kawan-kawan aku yang kawin dah bercerai.. dah aturan dia macam tu kan.. kita tak tahu... masa bujang dah banyak masalah.. dah kawin kurang masalah.. masa bujang tak de masalah.. dah kawin ada masalah.. ITUKAN RAHSIA ALLAH SWT... =)

hope so, hidup aku nanti naturally... berkahwin pun salah satu keinginan aku tapi bukan sekarang. banyak lagi wish list yang tak buat lagi. owh ye, tarikh dan bulan bila dah ada cuma tahun je belum tahu lagi.. haha tema dah ada gak cuma taktau lagi nak guna ke tak.. dan aku paling nak.. kenduri kawin aku nanti belah malam.. siang2 ni panas la... berpeluh saya.. hahaha

p/s: angan-angan itu salah satu impian.. dan aku bukan puteri raja yang impikan indah2 je.. aku manusia biasa yang punya keinginan untuk jadi luar biasa..

p/s: saya sayang awak.

No comments: