Jiwa Penuh Chenta

Wednesday, April 13, 2011

Wanita

Sekarang fenomena yang tengah hangat terjadi kes-kes kapel di U aku ni.. mana tak nya, kat perpustakaan pun jadi diorang nak meraba.. kat bus stop yang gelap tuh pun jadi.. ntah lah.. dan aku tertarik dengan satu post dalam forum yang di buatkan untuk semua pelajar U aku berbicara dengan baik tanpa menggunakan ayat2 kasar... so aku kopi paste apa yang aku leh terima seadanya... yup, ada betul apa yang dia kata... so aku nak share la kat sini... kadang2 aku pun ada buat kesilapan.. haha dari segi pemakaian.. aku tak fikir itu seksi tapi orang kata itu seksi.. that y aku cakap budaya kita lain2.. macam pernah aku kata dulu perkataan "maki" bagi aku dan keluarga adalah marah.. tapi bagi keluarga orang lain maki itu mungkin "babi, pukimak, lahanat dan lain-lain" so budaya kita lain walaupun kita satu rumpun dari MALAYSIA...

ni post yang aku kopi paste dari beliau...  sedikit terbuka mata hati, mungkin ini yang lelaki fikir selama ini..

Golongan wanita Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang BENGONG untuk membolehkan cara berpakaian mereka diterima akal:

1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?
2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...
3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!
4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..
5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..
6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar...
7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...
8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..
9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..
10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..
11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..

Apa macam ? BENGONG tak alasan-alasan golongan wanita sebegini ?

p/s: such a sick woman...tegor kang mnangis plak..rase nk blended je diorng ni lam mesin basuh...

Satu fakta menarik yang perlu sentiasa diingat mengenai tubuh badan wanita. Renung-renungkan soalan-soalan ini.

1. Kenapa wanita sering dijadikan bahan ekploitasi seks di seluruh dunia ?
2. Kenapa wanita sering dikaitkan dengan simbol seks ?
3. Kenapa filem dan gambar lucah lebih memfokuskan kepada wanita ?
4. Kenapa Islam sejak dari dahulu sangat-sangat menjaga kehormatan tubuh badan wanita melalui konsep AURAT ?
5. Kenapa Hawa diciptakan untuk Nabi Adam ?
6. Kenapa wanita diciptakan untuk lelaki ?
7. Apa yang istimewanya tubuh badan wanita hingga begitu mempengaruhi nafsu lelaki ?

Itulah kelainan wanita. Hampir keseluruhan tubuh badan wanita mampu merangsang nafsu seks lelaki. Betis dan peha mereka menggoda, punggung serta kemaluan mereka menggoda, pusat dan dada mereka menggoda, wajah cantik mereka memukau jiwa. Ketahuilah bahawa perkara pertama yang lelaki mahukan pada diri wanita adalah seks.

Maka pada akhir zaman ini, timbullah isu BERTUDUNG TETAPI TELANJANG. Mereka mengaku kononnya sudah berpakaian menutup aurat, tetapi pakaian mereka masih menampakkan bayangan dan bentuk bahagian tubuh badan mereka yang wajib dilindungi

sumber dari : Storm Riderz (UMT)

No comments: