Jiwa Penuh Chenta

Friday, May 09, 2014

Jodoh

macam ni,
kau mintak Allah permudahkan urusan sekiranya benar aku dan dia berjodoh.

lepas tu,
urusan kau dengan dia banyak je halangan.

dan tiba-tiba kau perlu hadap untuk pernyataan seperti ini

kaklong; sementara yani tunggu acik, buka la pintu hati untuk orang lain.

bonda; dari situ kau sebenarnya dah dapat jawapan.

aku?
ada sesiapa faham apa yang aku rasa.
sakit lumat hati ni.

allah~~~

adakah benar setiap halangan yang Kau beri ini adalah petanda aku dan dia tidak berjodoh Ya Allah??

kalau benar,

ubatilah luka hati ku ini.
gantilah hati yang baru.
kerana ia sangat hitam dan berdosa.

allahuakhbar.


illyani, apa kau lupa.. biar aku ingatkan..
bukankah ini yang dipersetujui sewaktu roh ditiup ke dalam jasadmu?
kau lupa illyani?
kau sanggup lalui nya, maka kau pilih untuk hidup.
ini kan takdir yang dipersetujui.
jangan dipersoalkan.
sebaliknya berdoa. ubah takdirmu.
allah maha penyayang dan pengasih..

insyallah.
ada ganjaran bagi orang yang bersabar.
sabar itukan indah.

senyumlah.
allah kan ada~~

jodoh boleh tunggu illyani, ada pasangan mu.
tapi maut tak pernah tunggu.
tingkatkan amalmu illyani.
semua akan datang kepadamu sebagai hadiah.

kesat airmata mu sayang.
allah kan ada~~

2 comments:

nursyamimi md rofaii said...

sayu plak aku ni yani.. bertabah dik.. org ckp kalo kita berjasa pada mak ayah, perjalanan kita dipermudahkan.. berbaktila pada mereka.. yang lain2 akan ada aturannyer dik.. bersabar yer..

Cik Cikedies said...

jemput kenduri tahlil aku nanti.. hahaha