Jiwa Penuh Chenta

Monday, April 30, 2012

masalah!!!

Aku ada masalah..
Banyak sangat masalah..
Tak tau nak mengadu dekat sapa??
Aku tertanya2 kenapa sepanjang aku lalui hidup
Masalah selalu mengekori aku dimana2

Aneh kan?! pernah dulu kawan yang dulu
Berjanji "kita kawan..kawan sampai mati"
Dulu laaa.. dia cakap aku ni problem haunting!
Hahahaha see kawan dgn sapa2 org akan mcam tu

Hmmm bila ada masalah;
Aku baru nak sujud!
Aku baru nak merintih!
Aku baru nak menangis!

Yang paling sadis..
Aku mula nak salahkan DIA..
Mengucap illyani mengucap!!
Kau dah lupa apa yang kau pelajari dulu
Setiap yang berlaku ada hikmahnya..

Tapi hati kadang2 tertanya;
19tahun yang berlalu apa hikmahnya..
Sikit pun aku tak pernah rasa ada kebahagiaan dalam hati
Sikit tak rasa manisnya..
Pahit hempedu aku telan juga!

Anehkan?
Mengeluh.. termenung..
Lagi aneh!!
Aku dah tak menangis hiba..
Aku dah tak meratap pilu..
Tengok kekuatan yang aku ada.

Cuma aku risau..
Apa yang sedang berlaku sekarang akan memakan diri aku balik?!!!!

Sungguh!!
Semakin lama aku semakin pelupa..
Seolah-olah ia "its painfull to remember"
Aku simpan semua kenangan dalam kotak ingatan yang bila2 boleh padam.. tak kekal..

Dua tiga hari ini pun aku seolah2 blackout!!
Aku tak tau aku wujud untuk apa..
Aku tak install mana-mana peristiwa dalam ingatn aku
Parah!!

Selalu aku ingatkan diri aku..
Allah uji sebab sayang..
Tapi dh bertahun allah uji..
Cukuplahhh... aku dah penat!

Sumpah penat!
Kalaulah boleh..

Aku upah sapa-sapa langgar aku sampai koma takpun sampai hilang ingatan!!

Mungkin??!

Aku penat! lelah! letih!

Ada bahu yang sudi tumpangkan aku?
Ada tangan yang sudi usapkan belakang aku??
Ada yang sudi?
Atau ada yang sudi melanggar aku sampai mati??
Ada?!!!

Kalaulah bunuh diri itu pahala.. aku orang pertama lakukannya!!

No comments: